دوشنبه 11 سرطان/تیر 1403 برابر با Monday, 1 July , 2024
محموله کمک‌‌های ایران به سیل‌زدگان افغانستان-ایراف

به گزارش ایراف، امروز اولین محموله بشر دوستانه برای کمک به سیل‌‌زدگان افغانستان وارد مزارشریف شد.

در خصوص اولین محموله ارسال کمک‌رسانی ایران به سیل‌زدگان افغانستان، ایراف با راضیه عالیشوندی، معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به گفتگو پرداخته است.

راضیه عالیشوندی ضمن عرض تسلیت به دلیل شهادت رییس جمهور فقید جمهوری اسلامی ایران و همراهانشان گفت: در پی وقوع سیل در ولایت بغلان افغانستان و سایر ولایت‌ها که‌ موجب کشته شدن تعداد زیادی از مردم مظلوم افغانستان و خسارت دیدن منازل آنها شده، ضمن ابراز همدردی با مردم کشور دوست و همسایه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در چارچوب همکاری‌های انسان دوستانه و براساس وظایف ذاتی خود در جهت تسکین آلام بشری اولین محموله بشر دوستانه خود را که شامل اقلام زیستی همانند چادر، پتو و مواد غذایی است به کشور افغانستان ارسال نموده است.

وی توضیح داد: امروز پرواز با بار محموله بشردوستانه به مقصد مزارشریف انجام شده است. این اولین محموله بود که از سوی ایران برای کمک به مردم سیل‌زده افغانستان ارسال شده است. ما پیگیر هستیم که پرواز دوم هم انجام گیرد.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مورد تاریخ ارسال محموله دوم گفت: تاریخ پرواز دوم مشخص نیست و پیگیری‌ها را انجام می‌دهیم که مجوزهای لازم را بگیریم و ارسال شود. ولی محموله‌های ما که شامل اقلام زیستی و مواد غذایی آماده شده است.

در ادامه اشاره کرد: فعلاً در حد همین ارسال کمک‌های بشردوستانه افغانستان در خواست کرده است. تیم امدادی و درمانی تا الان درخواست نشده است.

در نهایت عالیشوندی گفت: اولین کشوری که اعلام آمادگی برای کمک‌رسانی کرد جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بوده است. زیرا ایران در کنار احساس وظایف ذاتی، افغانستان را کشور همسایه و دوست خود می‌داند.

پیشنهاد می شود: درخواست افغانستان از چین برای کمک به پناهجویان بازگشته به افغانستان و سیل‌زدگان

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=21337

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها