دوشنبه 11 سرطان/تیر 1403 برابر با Monday, 1 July , 2024
بازگشت بیش از 110 هزار مهاجر غیرقانونی از ایران_امکان استفاده اتباع خارجی از تسهیلات بانکی از طرح تا عمل-ایراف

به گزارش ایراف؛ روزی که با دستور رئیس جمهور شهید سازمان ملی مهاجرت تشکیل شد، امیدها برای ساماندهی مهاجران افغانستانی که بیشتر از چهاردهه است در ایران به صورت قانونی زندگی می‌کنند، بیشتر شد.

سازمانی که پس از نزدیک به سه سال از صدور فرمان تشکیل آن تنها نامی از آن وجود دارد و هیچ اقدام عملی که در اهداف تشکیل آن ارائه شده بود، تحقق نیافت.

حالا در شرایطی که مهاجران افغانستانی که به صورت قانونی همچنان با مشکل استفاده از حداقل‌ترین خدمات بانکی روبرو هستند، عبدالله مبینی، رئیس سازمان ملی مهاجرت گفته است که «اتباع خارجی می‌توانند از تسهیلات بانکی بهره‌مند شوند

او در ادامه با اشاره به اجرای طرح سرمایه‌گذاری اتباع در تهران و دیگر شهرها گفته است که این طرح فقط شامل مهاجران و اتباع قانونی است که توسط جمهوری اسلامی مورد پذیرش قرار گرفته‌اند و دارای مشخصات هویتی هستند.

مبینی تصریح کرد: طبق این طرح، اتباع نیز پس از سپرده‌گذاری همانند شهروندان دیگر مجاز خواهند بود از همه خدمات بانکی از جمله دریافت تسهیلات طبق قوانین بانکی برخوردار شوند.

رئیس سازمان ملی مهاجرت در ادامه افزوده است که طرح سپرده‌گذاری اتباع اقدام نوینی در نظام اقتصادی و مالی کشور است و از سوی دیگر نیز محیط امنی را برای سرمایه‌گذاری مهاجران و اتباع مجاز در کشور ایجاد می‌کند تا مورد برخی سودجویی‌ها قرار نگیرند.

طرح جذب و مدیریت منابع مالی و سپرده گذاری اتباع و مهاجرین خارجی در زنجیره‌های تولید کشور از جمله سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی برای ساماندهی سرمایه‌ها و منابع مالی اتباع است که از سال ۱۴۰۲ آغاز شد.

براساس این طرح، همه اتباع خارجی می‌توانند در مرحله نخست در بانک ملی صاحب حساب بانکی با مشخصات خود شوند و از همه خدمات بانکی از جمله کارت‌های بانکی و استفاده از بانکداری الکترونیک بهره‌مند شوند.

به نظر می‌رسد سازمان ملی مهاجرت به طرح‌های خود نگاه بلند مدت و زیرساختی ندارد و تنها این طرح‌ها ارائه می‌شوند تا گزارش عملکردی باشند، برای پرکردن سابقه کاریشان.

همه به‌خوبی می‌دانند که مهاجرین افغانستانی یک ظرفیت عظیم اقتصادی هستند که با برنامه ریزی درست می‌توان از آن استفاده کرد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=25641

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها