نیروهای امنیتی پاکستان به حالت آماده‌باش درآمدند

منابع درباره خطر وقوع حملات تروریستی در پاکستان هشدار داده و می‌گویند که نیروهای امنیتی پاکستان به حالت آماده‌باش درآمدند.

بنا بر گزارش ایراف، به‌دنبال افزایش ناامنی‌ها و هشدارها درباره حملات انتحاری در پاکستان، رسانه‌های پاکستانی، چهارشنبه‌شب، ۴ بهمن، گزارش دادند که نیروهای امنیتی این کشور در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

اکسپرس تربیون گزارش داده است که نهادهای اطلاعاتی پاکستان درباره ورود قریب‌الوقوع ۱۷ حمله‌کنندگان انتحاری به شهرهای کلیدی این کشور هشدار داده‌اند.

براساس این گزارش، حمله‌کنندگان انتحاری از چهار گروه مخالف مسلح دولت پاکستان به‌ویژه تی‌تی‌پی وظیفه انجام «حملات قریب‌الوقوع» در اسلام‌آباد، راولپندی، خیبرپختون‌خوا، بلوچستان و شماری از نقاط دیگر این کشور را بر عهده گرفته‌اند.

بربنیاد این گزارش، رهبری تحریک طالبان پاکستان در کابل نشستی را برگزار کرد که در آن برنامه‌ فعالیت‌های ضدامنیتی در پاکستان در ماه جاری میلادی تشریح شده است.

این در حالی است که در هفته جاری پس از بیشتر شدن تهدیدات امنیتی در پاکستان، سه دانشگاه وابسته به ارتش آن کشور و برخی مدارس خصوصی در اسلام‌آباد نیز تعطیل شده‌اند.

از سوی دیگر، چندی پیش مرکز مطالعات صلح پاکستان گزارش داد که حملات مسلحانه در سال ٢٠٢٣ در این کشور ١٧ درصد افزایش یافته است.

همچنین در رابطه با انهدام دو مقر اصلی گروه تروریستی جیش العدل در پاکستان بخوانید.

پیشنهاد:   بلاتکلیفی پناهجویان افغانستانی در پاکستان؛ از آینده مبهم تا مشکلات اقتصادی
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=2800

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *