دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
مجاهد: به تسلیحات باقی‌مانده از آمریکا نیاز داریم، نمی‌فروشیم

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان ادعای رئیس جمهور سابق آمریکا درباره فروش سلاح‌های به جامانده آمریکا در افغانستان را رد کرد و گفت که افغانستان خود به این تسلیحات نیاز دارد و آنها را نمی‌فروشد.

به گزارش ایراف، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی حکومت حکومت سرپرست افغانستان اظهار داشت تجهیزات نظامی به جامانده از نیروهای خارجی به‌طور کامل در اختیار حکومت کنونی قرار دارد و ادعا‌ی فروش آن را رد کرد.

مجاهد در واکنش به اظهارات ترامپ گفت: تجهیزات باقیمانده، مورد نیاز افغانستان است، ما خود نیاز به امنیت داریم و به این تسلیحات نیاز داریم.

دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اخیراً در یک محفل انتخاباتی با اظهار اینکه خروج از افغانستان شرم آورترین لحظه تاریخ آمریکا بود، مدعی شده بود طالبان در حال فروش تسلیحات آمریکایی به جامانده در افغانستان است.

ترامپ مدعی شده بود: آمریکا 85 میلیارد دلار تجهیزات را در افغانستان باقی گذاشته است، می‌دانید که افغانستان حالا یکی از بزرگترین فروشندگان تجهیزات نظامی در جهان شده است.

پیش از این، «انورالحق کاکر» نخست‌وزیر دولت موقت پاکستان نیز ادعا کرده بود که سلاح‌های بر جامانده از نیروهای خارجی در افغانستان در بازارهای سیاه به فروش می‌رسد، ادعایی که حکومت سرپرست افغانستان آن را بی‌اساس خوانده بود.

در این رابطه مطالعه کاکر: تسلیحات آمریکا و ناتو در افغانستان به دست تروریست ها افتاده است پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=5429

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها