گشت‌زنی هواپیمای بی‌سرنشین بر فراز پروان- گشت‌زنی هواپیماهای بی‌سرنشین این بار در آسمان هرات_ایراف

در حالی که قرار است ماه آینده مقام‌های اطلاعاتی طالبان و آمریکا در دوحه دیدار کنند، منابع محلی در ولایت نیمروز در غرب افغانستان می گویند که یک فروند هواپیمای بی سرنشین امروز در آسمان این ولایت دیده شده است.

به گزارش ایراف، رسانه های افغانستان به نقل از منابع محلی گزارش داده اند که شامگاه روز سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت هواپیمای بی سرنشین در آسمان ولایت نیمروز در حال گشت زنی بوده است.

این در حالی است که هنوز مشخص نیست که این هواپیما از کجا و چگونه وارد افغانستان شده است.

مقامات حکومت سرپرست در نیمروز تاکنون در این مورد واکنش نشان نداده‌اند.

پیش از این نیز در اوایل اردیبهشت، یک هواپیمای بی سرنشین در آسمان ولایت پروان نیز دیده شده است.

قبل از آن نیز آسمان هرات شاهد پرواز هواپیماهای بی سرنشین است.

همچنین، ولایت‌های نیمروز، قندهار، پکتیکا، پنجشیر، و بدخشان نیز در ماه های اخیر شاهد گشت‌زنی هواپیماهای بی‌سرنشین بوده است.

هرچند هنوز مشخص نشده که این هواپیماها متعلق به کدام کشور است، اما سخنگوی طالبان، آمریکا را به نقض حریم هوایی افغانستان متهم کرده بود.

تعدادی از مقام‌های حکومت سرپرست افغانستان از جمله سرپرست وزارت دفاع و ریيس ارتش آن نیز پیشتر انتقاد کرده بودند که حریم هوایی افغانستان هنوز تحت «اشغال» آمریکا است.

همچنین گلبدین حکمتیار در صفحه ایکس خود گفته بود که فضای هوایی کشور همچنان در تسلط‌ آمریکاست و هواپیماهای بدون سرنشین این کشور به طور مداوم در فضای افغانستان پرواز می‌کند و حملات خودسرانه انجام می‌دهد.

او مطرح کرد که هرچند با به قدرت رسیدن طالبان زمینه دولت مستقل و قدرتمند در افغانستان فراهم شده اما هنوز فضای افغانستان در اشغال آمریکا است.

این گشت زنی ها در حالی است که قرار است ماه آینده مقامات اطلاعاتی طالبان و آمریکا در دوحه با یکدیگر دیدار داشته باشند. 

گفته می‌شود در این نشست در مورد تقویت همکاری ها و گسترش دامنه عملیات سامانه های هوایی بدون سرنشین آمریکا در حریم هوایی افغانستان صحبت خواهد شد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=16838

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها