شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
عضو کنگره آمریکا طالبان را تهدید کرد

برایان مست، عضو مجلس نمایندگان آمریکا در حاشیه میزگردی در مورد بازداشت شهروندان آمریکایی در افغانستان گفت کسی که یک آمریکایی را گروگان گرفته باید منتظر یک دیپلمات یا یک تک تیرانداز باشد.

به گزارش ایراف، در حاشیه میزگرد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا که در مورد شهروندان بازداشت شده آمریکایی‌ در کشورهای مختلف برگزار شده بود، رایان مست، عضو مجلس نمایندگان آمریکا گفت که طالبان، آمریکا را به عنوان یک تهدید جدی نمی دانند به همین جهت است که شهروندان این کشور در زندان های طالبان به سر می برند و هنوز آزاد نشده اند.

او همچنین، در بخش دیگری از سخنان خود گفت که کسی که یک آمریکایی را گروگان گرفته باید منتظر یک دیپلمات یا یک تک تیرانداز باشد.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که به گفته مقامات حکومت سرپرست افغانستان دو شهروند آمریکایی در زندان های این کشور حضور دارند.

سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان در همین رابطه در یک فایل صوتی که از طریق تلویزیون ملی پخش شده بود گفت که شهروندان کشورهای خارجی به دلیل تخلف از قوانین افغانستان در زندان به سر می برند.

یکی از این زندانیان رایان کوربت آمریکایی است که طی سفر به افغانستان در سال ۱۴۰۱ با همکاران آلمانی و افغانش به اتهام تخلف از قوانین افغانستان بازداشت شد.

در همین رابطه، همسر رایان کوربت در میزگرد برگزار شده خواستار رسیدگی به مسئله او شد. او پیش از این نیز از جو بایدن خواسته بود که به وضعیت همسرش رسیدگی شود.

این در حالی است که معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری مطرح کرد که برای حمایت از شهروندان افغانستان و منافع ملی آمریکا، تعامل با طالبان یک «ضرورت» است.

او افزود، این تعامل فرصتی را برای گفتگو پیرامون آزادسازی شهروندان امریکایی که در زندان های افغانستان هستند با حکومت سرپرست فراهم می کند.

طالبان هم با استقبال از این موضع، خواستار برقراری روابط دیپلماتیک با همه کشورهای جهان از جمله آمریکا شده‌اند.

در این رابطه مطالعه درخواست خانواده های محکومان آمریکایی در کشور های مختلف برای رسیدگی به وضعیت آنها پیشنهاد می شود.

درباره ی واشنگتن: عدم آزادی زندانیان آمریکایی مانع« تعامل مثبت» با افغانستان است بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=17124

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها