تازه‌ترین‌ها:

مشاور رهبر حزب اسلامی افغانستان در اظهاراتی خاطر نشان کرد گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی بر اساس برخی مصلحت‌ها در «شیرپور» مستقر است.

مشاور رهبر حزب اسلامی افغانستان در اظهاراتی خاطر نشان کرد که «گلبدین حکمتیار» بر اساس برخی مصلحت‌ها در منطقه «شیرپور» کابل مستقر شده است.

به گزارش ایراف، «محمدیونس فدا»، مشاور فرهنگی گلبدین حکمتیار خاطر نشان کرد که رهبر حزب اسلامی براساس «مصلحت اجتماعی» و تأمین بهتر امنیت به مکانی امن در منطقه شیرپور کابل مستقر شد.

وی افزود که محل‌ حضور، فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، دعوتی و دفتر گلبدین حکمتیار اکنون به مکانی امن در شیرپور منتقل شده و در حال حاضر هیچ مشکل خاصی وجود ندارد.

به گفته‌ فدا، حکمتیار با «سراج‌الدین حقانی» وزیر کشور دولت سرپرست روابط صمیمانه‌ای دارد و منزل کنونی در شیرپور را نیز سراج‌الدین حقانی برای رهبر حزب اسلامی اجاره کرده است. وی در ادامه خاطر نشان کرد که موضوع‌های کوچکی که در رسانه‌ها مطرح شود در اسرع وقت بین گلبدین حکمتیار و افراد ارشد طالبان با تفاهم حل می‌شود.

مشاور حکمتیار افزود درباره خانه و دفتر قبلی‌ رهبر حزب اسلامی بین طالبان و گلبدین حکمتیار مذاکره جریان دارد.

قابل ذکر است دو شب قبل برخی رسانه‌های محلی افغانستان ادعا کردند که نیروهای دولت سرپرست افغانستان منزل شخصی حکمتیار را محاصره کرده و اموال دولتی وی را ضبط کردند.

به ادعای دولت سرپرست افغانستان زمین منزل حکمتیار مربوط به وزارت دفاع است. البته «حبیب‌الرحمن حکمتیار»، پسر رهبر حزب اسلامی تأکید کرده بود که اقامتگاه پدرش توسط نیروهای دولت سرپرست محاصره نشده است.

قابل ذکر است که رهبر حزب اسلامی افغانستان از سال ۲۰۱۷ و در پی امضای توافق صلح با دولت اشرف غنی، در مکانی متعلق به وزارت دفاع افغانستان در منطقه دارالامان کابل زندگی می‌کرد.

پیشنهاد می شود:اختلاف بر سر ملک مسکونی حکمتیار؛ طالبان به زور متوسل شد 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=11184

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *