دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
فرزند حکمتیار حمله نیروهای امنیتی به خانه پدرش را تکذیب کرد

فرزند گلبدین حکمتیار؛ رهبر حزب اسلامی افغانستان حمله و محاصره‌ خانه‌ پدرش توسط نیروهای امنیتی حکومت سرپرست را رد کرده و گفته که او محل زندگی‌اش را تغییر داده است. این در حالی است که گفته می‌شود حکمتیار تهدید کرده بود که در صورت مصادره ملک مسکونی او اعلام جنگ خواهد کرد و در پی آن نیروهای امنیتی بر منزل او یورش برده‌اند.

به گزارش ایراف، به دنبال نشر گزارش‌هایی مبنی بر حمله نیروهای امنیتی بر خانه گلبدین حکمتیار، حبیب‌الرحمان حکمتیار، پسر او امروز دوشنبه، ۶ فروردین، محاصره‌ خانه‌ او توسط نیروهای امنیتی در کابل را رد کرده و گفته است که پدرش محل زندگی‌اش را تغییر داده است.

به‌گفته‌ حبیب‌الرحمان حکمتیار، رهبر حزب اسلامی در خانه‌ای که حکومت پیشین افغانستان پس از توافق صلح در اختیارش قرار داده بود، زندگی می‌کرد؛ اما حکومت کنونی افغانستان این توافق را نمی‌پذیرد.

پسر حکمتیار در ایکس گفته: «پس از چندین ماه بحث با مقام‌ها، نتیجه این شد که توافق‌نامه‌ صلح با حکومت قبلی برای حکومت قابل قبول نیست. از توافق صلح با حکومت قبلی تنها همین جای زندگی مانده بود.»

در شبکه‌های اجتماعی ادعا شده بود که نیروهای امنیتی حکومت سرپرست افغانستان خانه‌ حکمتیار را محاصره کرده‌اند.

در همین حال، عبدالنافع تکور؛ سخنگوی پیشین وزارت داخله‌ حکومت سرپرست گفته است که حکمتیار در زمین «امارتی» زندگی می‌کرد و براساس تفاهم و مصلحت، جای دیگری به عوض محل زندگی قبلی او در نظر گرفته شده و آن‌جا منتقل می‌شود.

او گفته است که حکمتیار به خارج از کشور نمی‌رود.

تکور افزوده: «حکمتیار صاحب یک طرف نرفته و نخواهد رفت. هیچ‌کس حق اقامت در کشور را از او سلب نکرده و هیچ‌کس اجازه ندارد او را مجبور به ترک کشور کند.»

گزارش‌های دیگر اما حاکی است که حکمتیار به طالبان گفته اگر ملک مسکونی او را بگیرد اعلام جنگ می‌کند و رهبر طالبان هم دستور داده است که این مکان را به هر شکل ممکن از حکمتیار بگیرند.

حکمتیار از چهره‌های سیاسی سابق است که پس از حاکمیت طالبان تاکنون افغانستان را ترک نکرده است.

او در این دو سال و نیم در روزهای جمعه در مسجد خود خطیب است و سخنرانی می‌کند. حکمتیار در خطبه‌های خود گاهی از سیاست‌های حکومت سرپرست افغانستان انتقاد کرده است.

درباره ی حکمتیار: تعیین نوع نظام سیاسی، حق مردم است بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=10896

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها