چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
حملات تروریستی در بندر چابهار- ایراف

منابع محلی از حمله عناصر گروهک تروریستی تکفیری جیش‌الظلم به دو مقر نظامی به بندر چابهار واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان ایران خبر می دهند. تاکنون هلاکت 15 تروریست و شهادت 11 نیروی مدافع امنیت کشور تایید شده است.

به گزارش ایراف، بر اساس ویدئوهای منتشر شده صدای تیراندازی در اطراف کلانتری 12 چابهار و یکی از مقرهای بسیج این شهر به گوش می رسید.

همزمان اخباری از شنیده‌شدن صدای تیراندازی در راسک نیز مخابره شد.

گروه تروریستی جیش‌الظلم با انتشار بیانیه ای خبر از شروع عملیات‌های زنجیره‌ای در شهرهای چابهار، راسک و سرباز داده است.

معاون امینتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان تایید کرد؛ حمله تروریستی به 2 مقر نظامی در راسک و چابهار/ اوضاع تحت کنترل است.

هلاکت دو تروریست نفوذی از پاکستان

شاهدان عینی در شهر بندر چابهار استان سیستان و بلوچستان از هلاکت دستکم دو تن از تروریستهای نفوذ کرده از خاک پاکستان به ضرب گلوله نیروهای پلیس در اطراف مقر کلانتری 12 شهر چابهار خبر می دهند.

معاون امنیتی استاندار سیستان‌وبلوچستان نیز تایید کرد: تعدادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیده‌ و تعدادی نیز زخمی شده‌اند. متاسفانه ۳ نفر از نیروهای حافظ امنیت نیز در درگیری با گروه جیش‌الظلم به شهادت رسیدند.

معاون امنیتی وزیر کشور: حملۀ تروریستی در چابهار و راسک تمام شد

سردار میراحمدی گفت: تروریست‌ها به مقر انتظامی دریابانی و مقر سپاه در راسک به‌طور همزمان حمله کردند. ضمن اینکه در مسیر اعزامی نیروهای کمکی هم کمین‌گذاری شده بودند تا از اعزام نیروها برای کمک‌رسانی جلوگیری کنند.

در راسک تروریست‌ها با مقاومت رزمندگان موفق به ورود مقر سپاه نشدند و یک نفر از آن‌ها هم کشته شد و درگیری‌ها ادامه دارد البته نیروهای تروریست هم در محاصره قرار دارند.

او گفت که در چابهار نیز درگیری‌ها ادامه دارد و با مقاومت رزمندگان ما در دریابانی و سایر نیروها یک نفر از تروریست‌ها کشته و تعدادی هم زخمی شده‌اند. ۳ نفر از رزمنده‌های ما نیز به شهادت رسیدند. درگیری ها ادامه دارد اما اوضاع تحت کنترل است و تروریست‌ها در محاصره هستند.

فرار تروریست‌ها در راسک؛ ادامۀ محاصرۀ تروریست‌ها در چابهار

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد محاصره تروریست‌ها در محدوده دریابانی چابهار (کلانتری ۱۱ شهری) ادامه دارد و همچنان نیروی امنیتی در صدد بازداشت آنها هستند.

صدای تیراندازی در دریابانی چابهار نیز به دلیل عدم توانایی تروریست‌ها در خروج از حلقه محاصره نیروهای مدافع امنیت و ادامه درگیری است.

اخبار مخابره شده از راسک نیز از فرار تروریست‌ها به سمت مرز پاکستان حکایت دارد و نیروهای امنیتی درحال پاکسازی و تعقیب مهاجمان هستند.

به‌گفتۀ معاون امنیتی معاون وزیر کشور یک تروریست در راسک و یک تروریست در چابهار به هلاکت رسیدند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان نیز شهادت ۳ نیروی مدافع امنیت در این درگیری‌ها را تایید کرده است.

کارشناسان سیاسی و امنیتی حملۀ گروهک جیش‌الظلم را یک روز پس از اجماع جهانی در حمایت از ایران و محکومیت رژیم صهیونیستی در افکار عمومی را در ادامۀ خوش‌خدمتی این گروهک برای اسرائیل تحلیل می‌کنند.

پس از دستگیری عبدالمالک ریگی رابطه گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب پان بلوچ و موساد فاش شد.

لازم بذکر است بندر چابهار قطب اقتصادی نوظهور ایران و شاهراه زمینی/دریایی برای ترانزیت بین‌المللی شرق‌ به غرب و جنوب به شمال است که بارها امنیت آن از سوی سازمانهای جاسوسی رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس و با همکاری سرویس امنیتی یک کشور همسایه تهدید شده است.

VID_20240404_081507_247.mp4

 

پیشنهاد می شود: دستگیری دو عضو داعش در قم + عکس

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=12183

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها