چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
برگزاری نشست مشترک نیروهای مرزبانی ایران و افغانستان

در پی بروز تنش‌ها و ناامنی های اخیر مرزی میان ایران و افغانستان در مرز دوغارون – اسلام قلعه، نیروهای مرزبانی دو کشور باهم گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایراف، بخش رسانه ای فرمانده سپاه ۲۰۷ الفاروق ارتش افغانستان مستقر در ولایت هرات در صفحه ایکس‌ خود نوشته که جلسه‌ای میان نیروهای مرزی افغانستان و ایران برگزار شده است.

در این جلسه که در شهر اسلام قلعه برگزار شد، علاوه بر حل مسائل مرزی بین دو کشور، درباره ساخت جاده از سوی ایران در نزدیکی پاسگاه نظامی تپه‌سیاه و همچنان درباره تنش‌های اخیر میان سربازان مرزی گمرک دوغارون و نیروهای امنیتی کمیساری اسلام قلعه گفت‌وگو شده است.

پیش‌تر فرمانده مرزبانی ایران اعلام کرده بود که مرزبانان هنگ مرزی نهبندان با اشراف و تسلط اطلاعاتی در مرزهای استان خراسان جنوبی، از قصد یک گروهک تروریستی برای ورود به داخل کشور و اقدامات خرابکارانه مطلع شدند.

تعدادی از اعضای این گروهک زخمی و به سمت خاک کشور همسایه متواری شدند از این گروهک مقادیر قابل توجهی تجهیزات انفجاری شامل مین جنگی، مین فلزی ™، انواع فرستنده و گیرنده ریموت کنترل، مهمات جنگی، دوربین دید در شب و سایر اقلام همراه کشف شد.

پیشنهاد می شود: توضیحات مدیر گمرک اسلام قلعه درباره تنش دیروز با مرزبانان ایرانی

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=9484

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها