برگزاری جلسه ویژه امنیتی در قندهار پس از افزایش ناامنی- ایراف

یک نشست ویژه در قندهار به منظور بررسی علت وقوع حمله انتحاری روز دوشنبه در این شهر از سوی مقام های امنیتی این ولایت برگزار شد.

به گزارش ایراف، دفتر والی حکومت سرپرست در قندهار از برگزاری جلسه ای ویژه با حضور مقامات امنیتی و اطلاعاتی این ولایت خبر داده است. معاون والی قندهار، حیات الله مبارک اعلام کرده است که در جلسه امروز گفته شده است که مقام هایی که در تامین امنیت کوتاهی کنند، مجازات خواهند شد.

این نشست در پی حمله روز گذشته داعش در قندهار برگزار شد. حمله ای که در ترمینال ماشین های قندهار-کابل صورت گرفته است. به گفته مقامات امنیتی طالبان تعداد قربانیان این حمله چهار نفر بوده است: یک کشته و سه زخمی.

این در حالی است که هشت صبح به نقل از منابع محلی آورده است که دست کم شش نفر از جمله یک فرمانده طالبان کشته و چهار نفر دیگر زخمی شده اند.

مسئولیت این حمله را داعش برعهده گرفته است. این حادثه دومین حمله داعش به قندهار در طی دو ماه اخیر بوده است. 

در فروردین ماه نیز این گروه مسئولیت نخستین حمله در مقابل شعبه کابلبانک قندهار را به عهده گرفت.

در نتیجه این حمله، ۴۵ نفر کشته و ۵۶ نفر دیگر زخمی شده بودند.

در پی این حمله هبت الله آخوندزاده، رهبر طالبان به مقام های امنیتی این ولایت دستور داد تا مسئله حضور داعش در این ولایت را بررسی کنند. این درحالی است که حکومت سرپرست بارها از عدم حضور داعش در افغانستان صحبت کرده و مدعی تامین امنیت سرتاسری در این کشور شده است.

اما چند روز پیش از حمله دیروز داعش به قندهار این گروه مسئولیت حمله به گردشگران خارجی در بامیان را نیز برعهده گرفته بود. حمله ای که وب سایت «چاینا دیلی مورنینگ پست» آن را حمله به صنعت توریسم در افغانستان عنوان کرد.

این حملات از سوی داعش درحالی اتفاق می افتد که رسانه های افغانستان چندی پیش به نقل از رحمت الله نجیب، معاون اداره عمومی اطلاعات طالبان گزارش دادند که پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، فعالیت گروه داعش در این کشور به صفر کاهش یافته است.

این مقام امنیتی طالبان همچنین این اظهارات را که در نشست مردمی مطرح کرده بود اطمینان داد که داعش دیگر توان انجام حملات بزرگ را در افغانستان ندارد.

پیشنهاد می شود: پاکستان و ترکیه درباره ثبات و امنیت در افغانستان گفتگو کردند

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=21010

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها