گزینه‌های دیگری به جز اشغال افغانستان برای کنترل داعش-ایراف

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، مدعی شده که برای «مبارزه» با داعش گزینه های دیگری به جز اشغال افغانستان وجود دارد. این در حالی است که آمریکا متهم به ایجاد داعش و گسترش آن به افغانستان است.

به گزارش ایراف، جو بایدن روز پنج شنبه، 3 خرداد اعلام کرد که دور از انتظار است که کسی توانایی انجام ایجاد یکپارچگی در افغانستان را داشته باشد. همچنین او مدعی شده که راه های دیگری نیز به غیر از اشغال افغانستان برای کنترل داعش وجود دارد.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که حکومت سرپرست افغانستان، آمریکا را حامی داعش در افغانستان می خواند. ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست در واکنش به نگرانی های جهانی از تهدید داعش در افغانستان مطرح کرده بود که آمریکا در تلاش آن است تا داعش را در افغانستان حفظ کند.

سخنگوی حکومت سرپرست در همین رابطه افزود که آمریکا هم در زمان حضورش و هم حالا در پی آن است تا داعش را در افغانستان حفظ کند.

از طرف دیگر، علیرغم حملات داعش در ماه های اخیر در شهرهای مختلف افغانستان ذبیح الله مجاهد در تازه ترین مورد ادعا کرد که حضور داعش در افغانستان به یک یا دو درصد کاهش یافته است و این گروه درحال نابودی است.

 او همچنین افزود که گروه تروریستی داعش زیر یوغ اشغال آمریکا در افغانستان لانه ساخته بود و معلومات دقیقی وجود دارد که اشغالگران آمریکایی از این گروه حمایت می‌کردند و آن را رشد می دادند.

اما علاوه بر طالبان، کشورهای خارجی نیز می گویند داعش توسط آمریکا مورد حمایت قرار می گیرد. ضمیر کابلوف، نماینده روسیه در امور افغانستان مدعی شده بود که مقامات آمریکایی از داعش برای برهم زدن ثبات در افغانستان حمایت می کنند.

او اظهار کرده بود که آمریکا با گروه های مخالف طالبان مانند داعش خراسان تماس دارد و به شکلی مخفیانه به آنها کمک های مالی می کند.

همچنین این مقام روس در اواخر فروردین ماه در مصاحبه تلویوزیونی خود در مورد حمایت آمریکا از داعش افزود که «داعش خراسان حدود ۱۰ سال پیش زمانی که آمریکا و ناتو در افغانستان نیروی زیادی داشتند، ظهور کرد اما به محض ظهور خود، ابتدا طالبان را هدف قرار داد که در برابر نیروهای مسلح مقاومت می‌کردند، نه آمریکایی‌هایی را که مهاجم بودند».

پیشنهاد می شود: مک‌کال: بخشی از کمک‌های امریکا به افغانستان به گروه‌های تروریستی می‌رسد

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=21463

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها