چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
ارتش پاکستان به حمایت از داعش در افغانستان متهم شد

یک نشریه انگلیسی از متهم شدن ارتش پاکستان به حمایت از شاخه خراسان داعش در افغانستان خبر داده و به نقل از منابع خود گزارش داده است که ارتش پاکستان به‌دنبال فرستادن جنگجویان داعش به خاک افغانستان تحت حاکمیت حکومت سرپرست افغانستان است.

بنا بر گزارش ایراف، نشریه انگلیسی «سندی‌ گاردین» امروز یک‌شنبه، ۸ بهمن، با اشاره به درگیری چند روز پیش مرزبانان پاکستانی با نیروهای امنیتی افغانستان در منطقه سرکانوی ولایت کنر گزارش داده است که این درگیری حین تلاش ارتش پاکستان برای عبور دادن اعضای داعش به افغانستان رخ داده است.

احسان‌الله احسان؛ فرمانده پیشین «تی‌تی‌پی» در گفتگو با سندی گاردین، پاکستان را متهم به تلاش برای نفوذ با استفاده از داعش در خاک افغانستان کرده است.

به گفته وی، جنگجویان داعش با عبور از پایگاه‌های مرزی پاکستان با نیروهای امنیتی افغانستان درگیری شده‌اند و دوباره به‌سمت نیروهای پاکستانی فرار کرده‌اند.

احسان تصریح کرد: «طالبان برای از بین بردن عناصر داعش، مواضع نیروهای پاکستانی را با سلاح‌های سنگین هدف قرار دادند که در پاسخ به آن، طرف پاکستانی نیز از توپخانه استفاده کرد.»

وی همچنین خاطرنشان کرده است: «جنگجویان داعش در آن‌جا از حمایت کامل ارتش پاکستان برخوردار بودند و از سوی ارتش این کشور مورد حمایت نظامی قرار می‌گرفتند که مورد توجه طالبان قرار گرفت.»

در همین حال، یک مقام ارشد حکومت سرپرست افغانستان که نامی از او در گزارش برده نشده، اظهارات این فرمانده پیشین تی‌تی‌تی را نیز تایید کرده است.

حکومت سرپرست افغانستان و اسلام‌آباد تاکنون در این مورد ابراز نظری نکرده‌اند.

این در حالی است که پیش از این مقام‌های ارشد پاکستانی در نشست‌های بین‌المللی شاخه خراسان گروه داعش را تهدید جدی برای افغانستان و کشورهای همسایه عنوان کرده‌‌اند.

از سوی دیگر، روابط حکومت سرپرست افغانستان با پاکستان بر سر حمایت از جنگحویان تی‌تی‌پی از سال گذشته میلادی به‌ این‌سو متشنج شده است.

اسلام‌آباد مدعی است که جنگجویان تحریک طالبان پاکستانی حملات‌شان علیه نیروهای امنیتی این کشور را از افغانستان برنامه‌ریزی‌ می‌کنند.

در این رابطه مطالعه انهدام دو مقر اصلی گروه تروریستی جیش العدل در پاکستان پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=3050

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها