یکشنبه 17 سرطان/تیر 1403 برابر با Sunday, 7 July , 2024
یک مقام آلمانی خواستار اخراج فوری پناهجویان افغان از این کشور شد-ایراف نیوز

به گزارش ایراف، مایکل کرچمر، وزیر ارشد ایالت زاکسن آلمان روز گذشته، چهارشنبه، 13 تیرماه در گفت‌وگو با یک شبکه آلمانی بیان کرد که باید پناهجویان افغان را به افغانستان اخراج کنیم.

این مقام آلمانی پس از تصویب پیش نویس تسهیل اخراج شهروندانی که حامی «تروریسم» هستند، خواهان اجرای فوری این قانون شد.

او همچنین در این مصاحبه از دولت آلمان خواست تا مراکزی را در برلین برای اخراج این پناهجویان ایجاد کند.

کرچمر در بخش دیگری از این گفت‌وگو اعطای پناهندگی این پناهجویان به کشور سوم را نیز پیشنهاد داد.

دولت آلمان 6 تیرماه، با تصویب یک قانون جدید در آلمان؛ اخراج مهاجران حامی تروریسم تسهیل شد.

طبق این قانون، یک اظهارنظر در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند، زمینه اخراج افراد را فراهم کند.

به گفته وزارت کشور آلمان قانون اقامت این کشور تغییر خواهد کرد. به طوری که تایید یا ترویج «یک جرم تروریستی» زمینه اخراج جدی را فراهم می‌کند.

این قانون به این معنی است که در آینده هرگونه تمجید و تایید در مورد اقدامات تروریستی در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند دلیلی برای اخراج باشد.

براساس این قانون هرکسی که علناً یک «جرم» را به نحوی که منجر به ایجاد برهم زدن آرامش عمومی باشد را تایید کند، می‌تواند اخراج شود و محکومیت لازم نیست.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، پس از حمله مرگبار با چاقو به تظاهرات ضداسلام در مانهایم که در آن یک پلیس جان باخت، اعلام کرده بود که قصد دارد قانون را تغییر دهد و اجازه اخراج به کشورهایی مانند افغانستان و سوریه را بدهد.

پیش نویس قانون که باید توسط پارلمان تصویب شود، می‌گوید که تمجید از اقدامات تروریستی آنلاین، جو خشونت را دامن می‌زند که افراط‌گرایان و جنایتکاران را تشویق می‌کند.

در اواخر خردادماه سال جاری نیز دولت آلمان در پی آن بود  آنچه او «اسلام‌گرایان خطرناک»و «جنایتکاران» خوانده را به افغانستان بازگردانند.

نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان در همین رابطه گفته بود که آلمان در حال مذاکره با کشورهای ثالث برای یافتن راه هایی برای اخراج مهاجران مجرم افغانستان است.

او به یکی از رسانه‌های آلمانی گفت: ما مذاکرات محرمانه را با کشورهای مختلف دنبال می‌کنیم تا راه هایی را برای اخراج مجدد به افغانستان باز کنیم.

او همچنین افزود که در این رابطه منافع امنیتی آلمان در اولویت قرار دارد.

بحث بر سر از سرگیری چنین اخراج‌هایی پس از متهم شدن یک جوان ۲۵ ساله افغان به قتل یک افسر پلیس آلمان در حمله با چاقو در ماه گذشته دوباره مطرح شد.

 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=27674

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها