یکی از فرماندهان کلیدی طالبان پاکستانی در کنر کشته شد-ایراف

به گزارش ایراف، یکی از رهبران گروه تحریک طالبان پاکستانی روز چهارشنبه در ولایت کنر افغانستان کشته شد. 

رسانه پاکستانی تربیون گزارش داده است که این فرد عبدالمنان ملقب به حکیم الله در منطقه چقاسرای شهرستان اسدآباد در ولایت کنر به ضرب گلوله کشته شد.

حکیم الله قبلاً با شورای تحریک طالبان پاکستان ملاکند ارتباط داشت و به عنوان دستیار ولی (نور ولی محسود،رهبر ارشد طالبان) کار می کرد.

همچنین او بر فعالیت‌های تروریستی در باجور نظارت می‌کرد.

به گزارش تربیون او در اقداماتی چون، قتل‌های هدفمند، انفجار مین، حملات ایست بازرسی و اخاذی نقش داشته است.

این رسانه پاکستانی کشته شدن او را یک شکست مهم برای تحریک طالبان پاکستانی می‌داند و بر درگیری‌های داخلی میان جناح های مختلف مسلح فعال در افغانستان تاکید می‌کند.

یک هفته قبل نیز دو عضو ارشد دیگر تحریک طالبان پاکستانی در ولایت خوست افغانستان توسط افراد ناشناس کشته شدند.

گفته می‌شود که نام این دو فرمانده طالبان پاکستان عبدالله منظرخیل و بلال مداخیل می‌باشد که طی چندین سال گذشته در این ولایت زندگی می‌کردند.

یک هفته پیش از این حادثه نیز یک خودروی حامل اعضای تحریک طالبان پاکستانی هدف حمله هوایی از سوی یک هواپیمای بدون سرنشین قرار گرفت که در نتیجه آن تمام هشت سرنشین این خودرو کشته شدند.

همچنین در 27 آوریل سال جاری، طلحه سواتی، فرمانده شاخه تحریک طالبان پاکستانی در ملاکند در منطقه اسدآباد در کنر افغانستان کشته شد.

سواتی مرتبط با گروه فضل الله متعلق به سوات بود.

این افراد درحالی در خاک افغانستان مورد حمله قرار می گیرند که اسلام آباد بارها افغانستان را به حمایت از تی تی پی متهم کرده و مدعی شده است که افراد طالبان پاکستانی در افغانستان حضور دارند و در این کشور دارای تجهیزات و پایگاه هستند.

به تازگی، آصف درانی، نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان در گفت‌وگوی اختصاصی با ایراف در پاسخ به سوالی در مورد مشکلات ناشی از تروریسم از خاک افغانستان ضمن اشاره به اینکه هنوز گروه‌های تروریستی زیادی در این کشور حضور دارند، گفت: «طالبان پاکستان در افغانستان پناه گرفته و آن‌ها حملات خود را با استفاده از خاک افغانستان انجام می‌دهند و به مناطق مرزی ما حمله می‌کنند.»

اما دولت افغانستان همواره این ادعاها را بی اساس خوانده و آنها را رد کرده است.

حکومت سرپرست مدعی است که از خاک افغانستان اجازه فعالیت هیچ گونه اقدام تروریستی علیه کشورهای دیگر را نمی دهد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=25351

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها