کابلوف: روسیه با رفع هیچ نوع محدودیت اقتصادی افغانستان موافقت نکرده است

به گزارش ایراف؛ ضمیر کابلوف، فرستاده ویژه روسیه برای افغانستان، اظهارات اخیر سخنگوی طالبان مبنی‌ بر «تعهد» مسکو و برخی کشورها برای برداشتن محدودیت‌های اقتصادی علیه طالبان را رد کرده است.

او که در دوحهِ قطر به سر می‌برد در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته است: روسیه با رفع هیچ نوع محدودیت‌های اقتصادی درباره افغانستان موافقت نکرده است.

این در حالی‌ است که پیش‌تر ذبیح‌الله مجاهد در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود که در نشست دوحه «تعهد شد تا محدودیت‌ها از راه‌های اقتصادی و بانکی برداشته شود.»

سخنگوی طالبان ذبیح الله مجاهد که هیأت طالبان در نشست دوحه را رهبری می کند در ادامه مواضع روسیه، چین، ایران، پاکستان، قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان، ترکمنستان، آمریکا و سازمان همکاری‌ اسلامی را در این نشست «قابل قدر» خوانده است و از مواضع تهران در نشست دوحه تشکر کرد.

سومین نشست دوحه در روزهای ۱۰ و ۱۱ تیرماه سال جاری به میزبانی معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در دوحه پایتخت کشور قطر برگزار شد.

در این نشست نمایندگان ۲۵ کشور و ۵ سازمان بین‌المللی با حضور هیاتی از طالبان حضور داشتند و مانند نشست‌های قبلی دوحه، پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=27479

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها