شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
روسیه خواستار تشکیل حکومت ائتلافی طالبان و مقامات پیشین

به گزارش ایراف؛ ضمیر کابلوف با اشاره به شکست آمریکا در افغانستان بیان کرد: ایالات متحده آمریکا هنوز با شکست و فرار خود از افغانستان کنار نیامده و اکنون به طرق مختلف سعی در انتقام به خاطر این شرمساری را دارد.

این دیپلمات روس تاکید کرد: حمایت واشنگتن از برخی سازمان‌های تروریستی در افغانستان برای انتقام از شکستش در این کشور است.

کابلوف پیش‌ از این نیز اعلام کرده بود که گروه تروریستی داعش در شمال افغانستان توسط نیروهای آمریکایی و انگلیسی ایجاد شده است.

نماینده پوتین پیش از این هم در اظهاراتی گفته بود که داعش در افغانستان و درست در زمانی ظاهر شد که نیروهای آمریکایی و دیگر نیروهای ناتو بسیار پر شمار در آنجا مستقر بودند.

این درحالی است که اخیرا مقامات روسیه آمادگی‌شان را برای حذف نام طالبان از لیست گروه‌های تروریستی این کشور اعلام کرده است.

مقامات ارشد روسیه در هفته‌های اخیر اظهارات کم‌سابقه ای را درباره روابط با طالبان مطرح کردند. چنانچه ولادیمیر پوتین خواستار تشکیل حکومتی فراگیر با حضور همه اقوام افغانستان شد و بر اهمیت ایجاد دولت فراگیر در افغانستان تاکید کرد. او همچنین رابطه با طالبان را یک نیاز خواند.

چندی پیش، ضمیر کابلوف، اظهار داشت که وزارت خارجه و دادگستری روسیه به رئیس جمهور پوتین درباره حذف احتمالی طالبان از فهرست سازمان های ممنوعه توصیه کرده است.

به اعتقاد برخی کارشناسان این اظهارات به معنای نزدیکی روسیه به افغانستان در جهت تحقق منافع خود و مقابله با رقبای جهانی مسکو است.

کابلوف پیش از این گفته بود:داعش در افغانستان از حمایت خارجی برخوردار است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=24216

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها