چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024

به گزارش ایراف، دفتر مطبوعاتی کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرده است که پوتین به منظور بررسی آخرین تحولات منطقه‌ای به تاشکند سفر خواهد کرد و با شوکت میرضیایف، رئیس جمهور ازبکستان دیدار خواهد کرد.

خبرگزاری تاس روسیه گزارش داده است که این دو مقام عالی رتبه سیاسی قرار است در مورد موضوعاتی همچون شرایط کنونی و چشم انداز توسعه روابط دو جانبه، مشارکت راهبردی و روابط میان دو کشور گفت‌وگو کنند.

گفت‌وگو در مورد مشکلات منطقه بخش دیگری از محورهای این دیدار خواهد بود. سران این کشورها همچنین در اولین نشست شورای مناطق روسیه و ازبکستان شرکت خواهند کرد.

هرچند تاریخ دقیق این سفر هنوز مشخص نشده، اما طبق بیانیه مطبوعاتی کاخ کرملین قرار است، چندین سند همکاری مشترک توسط دو رئیس جمهور به امضا برسد.

این سفر به دعوت رسمی رئیس جمهور ازبکستان صورت می‌گیرد. انتظار می‌رود این سفر راه را برای امضای بسته محکمی از اسناد دوجانبه هموار کند.

گفتنی است پوتین پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری به چین و بلاروس سفر کرده بود.

این درحالی است که در اوایل ماه جاری نیز ازبکستان میزبان مقامات روسی بود و دستیار رئیس جمهور پوتین در سومین مجمع بین‌المللی سرمایه‌گذاری تاشکند حضور پیدا کرده بود.

گفته می‌شود که دو طرف در این دیدار در مورد اجرای عملی توافقات در بالاترین سطح در چارچوب تعمیق روابط شراکت و اتحاد راهبردی ازبکستان و روسیه گفت‌و گو کردند.

پیشنهاد می شود: تمایل روسیه به سرمایه‌گذاری در منابع معدنی افغانستان

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=21650

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها