چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
پزشکیان: روابط با همسایگان را هرگز کنار نمی‌گذاریم

به گزارش ایراف؛ مسعود پزشکیان، نامزد انتخابات ریاست جمهوری امروز در برنامه میزگرد سیاسی که از شبکه سوم سیما پخش شد، گفت: پیشرفت اقتصادی به سیاست خارجی جهان‌گرا وابسته است.

او مطرح کرد: «توسعه و پیشرفت اقتصادی درون زا و برون گرا بدون سیاست خارجی جهان گرا و تنش زدا ممکن نیست.»

پزشکیان گفت: همچنین در مورد جایگاه اهداف اقتصادی در سیاست خارجی گفت ما بهترین بازارها برای صادرات کالاها و خدمات فنی و مهندسی ایرانی و پیشرفته ترین فناوری ها، سرمایه گذاران و گردشگران خارجی را جذب خواهیم کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه افزود که نفوذ تمدنی ایران از مهمترین ستون‌های قدرت ملی ما است. با افتخار ایران تمدنی و فرهنگی را باری دیگر در جهان مطرح خواهیم کرد.

او با تاکید بر نقش همسایگان گفت: همسایگان، حوزه تمدنی ایران، جهان اسلام و تشیع حوزه قدرت و مزیت نسبی ماست. ما تحت هیچ شرایطی تقویت و گسترش روابط همه جانبه با همسایگان را کنار نمی گذاریم.

پزشکیان ادامه داد: روابط و چالش‌ها با همسایگان را بر اساس اشتراکات مدیریت خواهیم کرد.

این نامزد انتخابات تاکید کرد: ایجاد یک منطقه قوی با هدف امنیت و توسعه از محورهای سیاست خارجی دولت من است. من قائل به ایجاد یک منطقه قوی هستم که بستر مناسبی برای تامین  امنیت و توسعه ما و کشورهای همسایه فراهم کند.

در پی سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور و شهادت ایشان، ضمن آنکه سریعاً با استناد به اصل ۱۳۱ قانون اساسی معاون ایشان مسئولیت مدیریت کشور را برعهده گرفت، اقدامات برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری عملیاتی شد.

در همین رابطه، در جلسه ای که روز دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ماه به ریاست محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور و حضور محسنی اژه ای، رئیس قوه قضائیه، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و معاون حقوقی رئیس جمهور، قائم مقام شورای نگهبان و معاون سیاسی و وزیر کشور در محل ساختمان دولت برگزار شد، با توجه به اصل ۱۳۱ در مورد برگزاری انتخابات تصمیم گیری شد.

براین اساس، تاریخ انتخابات برای تعیین رئیس جمهور جدید ۸ تیرماه سال جاری تعیین شد. براساس تصمیم های گرفته شده در این مورد، داوطلبان می توانند از  روز ۲۳ خرداد تا صبح هفتم تیرماه تبلیغات انتخاباتی خود را انجام دهند.

محمد باقر قالیباف،مسعود پزشکیان، سعید جلیلی،علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی و حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی از کاندیداهای صلاحیت شده برای ریاست جمهوری هستند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=25157

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها