پاکستان: فعالیت و مصونیت گروه‌های تروریستی در افغانستان امنیت منطقه را تهدید می‌کند

منیر اکرم، نماینده پاکستان در سازمان ملل گفت تحریک طالبان پاکستانی، داعش و القاعده در افغانستان مصون هستند و این مصونیت تهدیدی برای منطقه است.

به گزارش ایراف، شورای امنیت سازمان ملل امروز، 1 تیرماه درباره افغانستان نشست برگزار کرده است.

رزا اوتانبایوا امروز در مورد وضعیت افغانستان توضیح می دهد. همچنین آنتونو گوترش گزارشی از وضعیت افغانستان ارائه می دهد. این نشست اکنون در جریان است.

در این نشست، منیر اکرم، نماینده پاکستان گفت گروه های تروریستی مانند تی تی پی، القاعده و داعش در افغانستان فعال هستند.

این دیپلمات پاکستانی در این سخنرانی گفت تحریک طالبان پاکستانی در افغانستان مصون است که این مصونیت تهدیدی برای امنیت منطقه محسوب می شود.

او در ادامه افزود که این گروه مسئول حملات تروریستی در پاکستان هستند که در این رابطه اسلام آباد بارها از طالبان خواسته اند علیه این گروه اقدام و آنها را به پاکستان تحویل دهند.

منیر اکرم گفت که تی تی پی در نزدیکی مرزهای پاکستان فعال و مسئول حمله علیه شهروندان چینی هستند.

در همین حال، اکرم از سازمان ملل خواست که از طالبان بخواهند روابط خود را با تی تی پی قطع و آنها را دستگیر و سلاح های آنها را بگیرند.

اسلام آباد از تابستان 1400 تاکنون شاهد افزایش حملات تروریستی بی شماری از سوی تحریک طالبان پاکستانی است. حملاتی که بیشتر آنها توسط تحریک طالبان پاکستانی صورت گرفته است.

دولت پاکستان حملات این گروه را از افغانستان می داند. در همین رابطه از دولت طالبان بارها درخواست همکاری در مبارزه با طالبان پاکستانی را کرده که هربار با پاسخ منفی آنها رو به رو شده است.

چند روز پیش سناتور پاکستانی گفت: تی تی پی از افغانستان به خیبرپختونخواه نفوذ می‌کند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=25686

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها