چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
پاکستان خواستار کمک آمریکا به مقابله با طالبان پاکستانی شد

به گزارش ایراف، مسعود خان، سفیر اسلام آباد در آمریکا در گفت‌وگو با د نشنال نیوز گفت از زمان خروج ایالات متحده از افغانستان در سال 2021، پاکستان شاهد افزایش حملات شدید طالبان پاکستانی بوده است.

اسلام آباد معتقد است بسیاری از حملات از خاک افغانستان انجام می شود و خاک افغانستان منبع تهدید امنیت ملی ما است، چیزی که کابل و تحریک طالبان پاکستان آن را رد می‌کند.

در همین رابطه، سفیر پاکستان در آمریکا در جریان مصاحبه خود از نیاز فوری کشورش به تجهیزات نظامی بیشتر برای مقابله با این گروه خبر داد.

او در ادامه گفت: نیاز فوری ما تجهیزاتی است که در مبارزه با تروریسم، تهدی نامتقارن تحریک طالبان پاکستان یا سایر تروریست ها مفید باشد.

او در این رابطه افزود که تحریک طالبان پاکستانی از خاک افغانستان برای انجام حملات علیه پاکستان استفاده می کند. برای جلوگیری از آن، ما به تفنگ های تک تیرانداز، عینک دید در شب، تجهیزات ارتباطی نیاز داریم. این بخشی از گفت و گوی ما با ایالات متحده بوده است که در این زمینه باید به ما کمک کند.

مسعودخان تحریک طالبان پاکستان را تهدید اصلی برای امنیت پاکستان می داند.

براساس گزارش موسسه مطالعات درگیری و امنیت این کشور، پاکستان در پنج ماه اول سال 2024 متحمل 409 حمله ستیزه جویانه شده است که در مقایسه با سال قبل 83 درصد افزایش داشته است.

بیشتر این حملات در خیبرپختونخواه در شمال غربی و بلوچستان در جنوب غربی رخ داده است.

مسعود خان به این رسانه آمریکایی در مورد همکاری دولت افغانستان در این مورد گفت: رهبری افغانستان به ما اطمینان داده است که تحریک طالبان پاکستانی را از انجام این حملات علیه پاکستان باز می دارد.

خان در ادامه گفت که آنها هنوز موفق به انجام این کار نشده‌اند و ما چندین دور گفت‌وگو با آنها داشته‌ایم و امیدواریم که اراده سیاسی و بازوی عملیاتی را در پس وعده‌های خود قرار دهند.

این درحالی است که آصف درانی، نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان در مصاحبه اختصاصی با ایراف گفت: این امید وجود داشت که پس از خروج نیروهای آمریکایی و به قدرت رسیدن (دوباره) طالبان، نه تنها صلح در افغانستان؛ بلکه در کل منطقه و فراتر از آن برقرار شود؛ اما متأسفانه هنوز هم بیش از ۱۰ گروه تروریستی در افغانستان حضور دارند. برای مثال، طالبان پاکستان در افغانستان پناه گرفته و آن‌ها حملات خود را با استفاده از خاک افغانستان انجام می‌دهند و به مناطق مرزی ما حمله می‌کنند.

درانی در این مصاحبه افزود تحریک طالبان پاکستان با حضور در افغانستان توطئه‌های خود را با این مکانیزم برنامه‌ریزی می‌کند. پاکستان شواهد غیرقابل انکاری را هم در این زمینه ارائه کرده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=25406

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها