چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
تهدید پاکستان به حمله بر پایگاه‌های «تی‌تی‌پی» در خاک افغانستان-ایراف

به گزارش ایراف، محمد خواجه آصف، وزیردفاع پاکستان در تازه‌ترین مصاحبه خود گفت که ارتش این کشور تحت نام عملیات «عزم استحکام» به پناهگاه‌های فرامرزی تحریک طالبان پاکستان حمله خواهد کرد.

او روز گذشته، در گفت و گو با بخش اردوی صدای آمریکا گفت که هیچ دلیلی برای گفت‌وگو و مذاکره با تحریک طالبان پاکستانی وجود ندارد.

وزیر دفاع پاکستان همچنین مطرح کرد که در صورت ضرورت و به دلیل آنکه موضوع امنیت پاکستان خیلی مهم است، به پناهگاه های تی تی پی حمله خواهد کرد.

این مقام پاکستانی در ادامه گفت که این گروه از افغانستان فعالیت می‌کنند، با این حال پناهگاه‌هایی در داخل افغانستان نیز دارند.

پیش از این نیز این مقام پاکستانی، مدعی شده بود که برخی از مقامات طالبان با این گروه همکاری می کنند.

او همچنین در مورد عملیات عزم استحکام که به تازگی از سوی این کشور برای مبارزه با تروریسم راه اندازی شده است، گفت: این تصمیم عجولانه نبوده است.

آصف در ادامه گفت: این تصمیم به دلیل مشکلات اقتصادی گرفته شده است و ممکن است پناهگاه های تحریک طالبان پاکستان را در آن سوی مرز هدف قرار دهد.

آصف درهمین رابطه افزود که هدف قرار دادن پناهگاه های تروریست ها در افغانستان نقض قوانین بین المللی نیست. زیرا تروریسم از آنجا به پاکستان صادر می شود.

او گفت 4000 نفر از اعضای تحریک طالبان پاکستانی به دستور عمران خان به پاکستان برگشتند و اینها کسانی بودند که در این کشور ناآرامی را دامن زدند.

وزیردفاع پاکستان تاکید کرد که هیچ چیز مهم تر از امنیت ملی نیست.

موضوع تحریک طالبان پاکستانی از سال 2021 به بعد یکی از مهمترین چالش‌های امنیتی جدی برای پاکستان بوده است. چنانچه که باعث رشد فزاینده تهدیدات تروریستی در پاکستان شده است.

این درحالی است دولت پاکستان همواره کابل را متهم به حمایت از تی تی پی می‌کند. اتهامی که طالبان آن را انکار و رد کرده است.

پیش از این محمد اسحاق دار گفته بود: افغانستان با ثبات به نفع پاکستان است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=26643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها