تحصن پناهجویان افغانستانی در برابر دفتر سازمان ملل در اندونزی- وزارت خارجه طالبان به اظهارات نخست وزیر آلمان واکنش نشان داد_ایراف

به گزارش ایراف؛ عبدالقهار بلخی؛ سخنگوی وزارت خارجه حکومت سرپرست افغانستان در واکنش به اظهارات نخست وزیر آلمان در رابطه با اخراج اتباع افغانستان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماع ایکس نوشت: «مهاجرین افغان در آلمان تعقیب و اخراج می‌شوند

او ابراز امیدواری کرد که دو کشور بتوانند به منظور تأمین حقوق اتباع موضوع را طوری از مجاری دیپلماتیک مدیریت کنند که اتباع افغانستان به بهانه‌های به سرنوشت نامعلوم دچار نشوند و خلاف کنوانسیونهای پذیرفته شده بین المللی به کشور سوم سپرده نشوند.

حکومت سرپرست افغانستان از مقامات کشور آلمان خواسته است تا این موضوع را در روشنایی تعاملات نرمال کنسولی و مکانیزمی معقول و براساس توافق دوجانبه حل کند.

این درحالی است که اولوف شولتز؛ نخست وزیر آلمان روز پنج‌شنبه، ۱۷ خرداد در سخنرانی پارلمان آلمان خاطرنشان کرد که مهاجران افغانستان و‌ سوریه که مرتکب جنایت می‌شوند، باید به کشورشان برگردند.

او افزوده است: «من خشمگین می‌شوم وقتی کسی‌که در اینجا به‌دنبال حفاظت است، مرتکب شدیدترین جنایات می‌شود. این جنایت‌کاران حتی اگر از سوریه یا افغانستان آمده باشند، اخراج خواهند شد.»

پس از حمله یک‌ شهروند افغانستان بر تجمع مخالفان اسلام در آلمان واکنش‌های منفی برعلیه مهاجران افزایش یافته است.

پیش از این آلمان روند پذیرش پناهجویان افغان را متوقف کرد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=23673

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها