شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
همدردی سیل زدگان

به گزارش ایراف، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مراتب تأسف و تأثر عمیق دولت و ملت ایران از وقوع سیل در شهرها و روستاهای مختلف افغانستان خصوصا در مناطق شمالی این کشور را که موجب جان باختن و مصدوم شدن جمعی زیادی از ملت شریف افغانستان و تخریب برخی منازل و خسارات مادی شده است، ابراز داشت.

کنعانی ضمن تسلیت به مسئولان و ملت شریف افغانستان و ابراز همدردی با خانواده های قربانیان، از خداوند برای درگذشتگان رحمت الهی، برای مصدومان شفای عاجل و برای خانواده‌های قربانیان این حادثه طبیعی تلخ، صبر و شکیبائی مسئلت نمود.

سفر ملابرادر به مناطق سیل زده

هدایت‌الله همدرد رئیس رسیدگی به حوادث طبیعی ولایت بغلان اعلام کرد که ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در راس یک هیئت بلند پایه به بغلان سفر کرده است.

گفته می‌شود ملابرادر با هدف کمک و رسیدگی به مشکلات آسیب‌دیدگان سیلاب‌های اخیر به این ولایت سفر کرده است.

این در حالی است که دفتر مطبوعاتی ملا برادر در اعلامیه‌ای اعلام کرد که نشست فوق‌العاده کمیسیون عالی رسیدگی به حوادث برگزار و در مورد خسارات ناشی از سرازیر شدن سیلاب‌های اخیر در کشور و ارسال کمک های اضطراری بحث شد.

در سیلاب بغلان 315 نفر جان باخته‌اند

وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان طالبان، شمار جان‌باختگان سیلاب در ولایت بغلان را ۳۱۵ نفر و تعداد زخمیان را یک هزارو ۶۳۰ نفر اعلام کرده است. به گفته‌ی این وزارت بیش از دو هزار و ۶۰۰ خانه تخریب و یا آسیب دیده است.

این آمار صبح امروز (یک‌شنبه، ۲۳ ثور) منتشر شده است.

در این رابطه مطالعه بارندگی و سیل در افغانستان جان ده ها نفر را گرفت پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=19244

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها