چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024

به گزارش ایراف، متیو میلر، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت که در دوحه، آمریکا در کنار جامعه بین المللی به طالبان برای تعهد به مفاد توافق نامه دوحه فشار خواهد آورد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این نشست خبری اعلام کرد که رینا امیری و توماس وست، نمایندگان ویژه آمریکا برای افغانستان در سومین نشست دوحه به قطر می روند.

این درحالی است که چندی قبل وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود که این کشور هنوز تصمیمی برای ارسال نماینده در این نشست نگرفته بود.

سومین نشست دوحه در روزهای 10 و 11 تیرماه به میزبانی سازمان ملل و با رهبری رزماری دی کارلو، معاون دبیرکل سازمان ملل برای امور سیاسی و صلح در قطر برگزار می‌شود.

این نشست درحالی برای افغانستان و رسیدگی به مسائل آن تنظیم شده است به باور ناظران پشت پرده این نشست آمریکا و اهداف آن حضور دارند.

در همین حال، منتقدان سازمان ملل را متهم به مماشات با طالبان کرده‌اند. آنها می‌گویند که هدف این  نشست شناسایی بین المللی طالبان است.

با این وجود، رزماری دی کارلو، معاون دبیرکل سازمان ملل روز گذشته به خبرنگاران گفت نشست دوحه برای به رسمیت شناختن طالبان نیست. داشتن تعامل با طالبان به این معنا نیست که آنها به رسمیت شناخته شوند.

رزا اوتونبایوا نیز اعلام کرده بود مشارکت طالبان در دوحه ۳ به معنای مشروعیت بخشیدن به آنها نیست.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=26527

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها