حکمتیار یک روز قبل از طالبان نماز عید برگزار کرد

به گزارش ایراف، رسانه دیلی شهادت وابسته به حزب اسلامی گلبدین حکمتیار امروز یکشنبه 27 خرداد در صفحه ایکس خود از برگزاری نماز عید قربان در مسجد جامع این حزب خبرداد.

در حساب رسمی این رسانه در ایکس آمده است: «امروز یکشنبه با حضور صدها تن از مسلمانان در مسجد جامع حزب اسلامی افغانستان، عید قربان همراه با تمام امت اسلامی تجلیل شد و نماز عید سعید قربان در فضایی سرشار از آرامش و امنیت اقامه شد.»

همچنین در بخش دیگری از این پیام حزب اسلامی با انتقاد به حکومت سرپرست آمده است حکومت فعلی افغانستان دین را برای سیاست ذبح کرد.

دیلی شهادت نوشته است: «دین جزئی از سیاست نیست، بلکه سیاست جزئی از دین است. پس باید سیاست را فدای دین کرد، نه این که می‌توان دین را برای سیاست ذبح کرد.»

حزب اسلامی درحالی امروز نماز عید را برپا کرده که طالبان، فردا دوشنبه را به عنوان روز عید قربان اعلام کرده است.

پیش از این نیز حزب اسلامی این تصمیم طالبان را مورد انتقاد قرار داده بود و گفت: مردم تصمیم طالبان را بپذیرند یا روز عرفه را؟

صفحه دیلی شهادت نزدیک به حزب اسلامی افغانستان وابسته به گلبدین حکمتیار در واکنش به تصمیم طالبان در مورد روز اول عید قربان که را به عنوان روز اول عید اعلام کرده است، گفت که مردم افغانستان متعجب و نمی‌دانند که تصمیم طالبان را قبول کنند یا روز عرفه حجاج را.

وزارت حج و اوقاف و کمیته رویت ماه حکومت سرپرست افغانستان دوشنبه را به عنوان عید قربان اعلام کردند این درحالی است که عربستان سعودی روز یکشنبه را به عنوان روز اول عید قربان اعلام کرده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=24902

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها