دوشنبه 11 سرطان/تیر 1403 برابر با Monday, 1 July , 2024
نتایج نشست دوحه ممکن است برعکس باشد-ایراف

به گزارش ایراف، نصیراحمد اندیشه، نماینده افغانستان در شورای حقوق بشر در ژنو در مقاله تازه‌ای که توسط نهاد «امنیت آمریکا» منتشر شده، می҅گوید که کشورهای منطقه و جهان با امید تغییر طالبان در تلاش برای سفیدنمایی آنها هستند، اما این گروه افراط‌گرا هیچ تغییری نکرده است.

اندیشه همچنین در این مقاله می‌گوید که سازمان ملل و دیگر کشورهای میزبان طالبان در نشست دوحه در برابر شرایط این گروه تسلیم شدند.

او در بخش دیگری از این مقاله ضمن انتقاد از عدم دعوت نمایندگان گروه‌های سیاسی و مدنی افغانستان نوشته است: «متاسفانه اکثریت مطلق مردم افغانستان که طالبان نیستند، نادیده گرفته می‌شوند.»

او در ادامه می‌گوید که عدم حضور گروه‌های مخالف در این نشست ایجاد یک فرآیند دیپلماتیک واقعا فراگیر و موثر را ضعیف می‌کند.

او در این مقاله دستاورد این نشست را برای منطقه و جهان مثبت ارزیابی نمی‌کند.

به باور نماینده افغانستان در شورای حقوق بشر اهداف این نشست برای منطقه و جهان حتی ممکن است روندی برعکس از آنچه انتظار آن را داشتند، داشته باشد.

این مقام سیاسی افغانستان می‌افزاید که امتیازهای غرب بسیار بیشتر از تلاش‌های کشورهای چون روسیه و ایران برای منصرف کردن طالبان از رفتن به دوحه نتیجه بخش بوده است.

او در بخش های دیگری از این مقاله ضمن توصیف وضعیت وخیم در افغانستان می‌گوید که شرایط کنونی برای افغانستان بین بد و بدتر نیست. او راه حل سومی را برای شرایط افغانستان پیشنهاد می‌دهد.

این مقاله درحالی منتشر شده و درباره تبعات حضور طالبان در دوحه سه هشدار می‌دهد که کمتر از یک روز دیگر جهان و طالبان در دوحه برای گفت‌وگو در مورد افغانستان دیدار می‌کنند.

رهبری هیات طالبان با ذبیح الله مجاهد است. سازمان ملل متحد حضور ۲۲ نماینده ویژه از کشورهای مختلف در نشست دوحه اعلام کرد. 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=26902

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها