دوشنبه 11 سرطان/تیر 1403 برابر با Monday, 1 July , 2024
نشست دوحه محور دیدار نماینده امارات در سازمان ملل با اوتانبایوا

به گزارش ایراف، محمد ابوشهاب، نماینده دائمی امارات متحده عربی در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس در این باره نوشته است که در این ملاقات دو طرف درباره تازه‌ترین تغییرات در مورد نشست دوحه سه و کار یوناما در راستای یک افغانستان مرفه از جمله برای زنان و دختران گفت‌وگو کرده‌اند.

براساس اعلام سازمان ملل متحد، قرار است نشست دوحه سه با حضور شماری از نمایندگان کشورهای مختلف در تاریخ 10 و 11 تیرماه در قطر برگزار شود.

همچنین پس از دو ماه مذاکرات و رایزنی بین مقامات سازمان ملل با حکومت سرپرست، ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست گفت: طالبان در نشست دوحه شرکت می کنند.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان پس از انتشار صحبت‌های مجاهد، در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که در جریان مذاکرات دو ماه گذشته با سازمان ملل، دستورکار و ترکیب نشست بعدی دوحه با حکومت سرپرست در میان گذاشته شده است.

اگر تغییری در ترکیب و دستور کار جلسه ایجاد شود، مسلماً در تصمیم گیری ما تاثیر خواهد داشت و سپس با همه طرف‌ها در میان گذاشته خواهد شد.

لازم به ذکر است که امارات متحده عربی و رییس یوناما در حالی دیدار کردند که سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت کشور طالبان با همراه هیاتی چندی پیش به امارات سفر کرد.

این سفر با واکنش‌های گسترده رو به رو شد. بسیاری آن را در راستای نشست دوحه سه تعریف کردند و برخی دیگر آن را تلاش‌های شبکه حقانی برای بازیابی قدرت در داخل عنوان نمودند.

گفتنی است این سفر درحالی به امارات انجام شد که حقانی‌ها رابطه دیرینه‌ای با این کشور دارد.

در همین حال؛ متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به سفر سراج الدین حقانی، سرپرست به امارات متحده عربی گفته بود که کشورهای میزبان اعضای طالبانی که تحت تحریم‌های سازمان ملل هستند، باید از طریق فرآیند معافیت که توسط کمیته تحریم‌های سازمان ملل در سال ۱۹۸۸ مشخص شده، مجوز سفر بگیرند.

اما سراج الدین حقانی به حج رفت و عربستان هم از آمریکا اجازه نگرفت و در مراسم حج امسال حضور یافت.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=25518

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها