نبیل «فعالان مدنی» شرکت کننده در حاشیه نشست را «چوب خطی‌ها» خواند

به گزارش ایراف؛ رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی افغانستان دیدار شماری از شهروندان این کشور تحت نام «جامعه مدنی» با رزماری دی کارلو، معاون دبیرکل سازمان ملل پس از نشست دوحه را مورد انتقاد شدید قرار داد.

او در پیامی که در حساب رسمی خود در ایکس منتشر کرده نوشته است، آیا می‌توان بیشتر از این مردم افغانستان را به تمسخر گرفت و ذلیل ساخت؟

او همچنین این گروه را «چوب خطی‌ها» خوانده است.

نبیل در بخش دیگری از این واکنش انتقادآمیز نوشته است که این افراد حتی اطلاع ندارند که در چه نشستی شرکت کرده و قرار است در مورد چه موضوعی صحبت کنند.

رییس پیشین امنیت ملی به نقل از یکی از این شرکت‌کنندگان نوشته است که «فقط می‌دانم که باید پشت درهای بسته می‌نشستیم و خیلی مهم بود که هیچ‌کس نفهمد ما اینجا هستیم.»

سومین نشست دوحه برای افغانستان روز گذشته پس از نشست خبری رزماری دی کارلو، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی و صلح و رییس این جلسه به کار خود پایان داد.

در این نشست نمایندگان ویژه 25 کشور جهان و 8 سازمان جهانی در کنار طالبان برای بحث و گفت‌وگو در مورد افغانستان گردهم جمع شده بودند.

این نشست درحالی برگزار شد که نمایندگانی از جامعه مدنی و زنان افغانستان از سوی سازمان ملل دعوت نشده بودند. اقدامی که با واکنش‌های گسترده روبرو و این سازمان را متهم به مماشات با طالبان کرد.

سازمان ملل ضمن رد این ادعاها اعلام کرد که قرار است نشستی با حضور نمایندگان زنان و جامعه مدنی پس از نشست رسمی دوحه داشته باشد.

چنانچه رزماری دی کارلو در نشست خبری پایانی خود گفت که با این نمایندگان دیدار خواهد کرد.

لازم به ذکر است که از پنج زن دعوت شده به این جلسه، سه زن این دعوت را نپذیرفتند و این جلسه را تحریم کردند.

پیشنهاد می شود: گزارش کامل نشست خبری رزماری دی کارلو در پایان نشست دوحه۳

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=27486

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها