عدم حضور در نشست دوحه به معنی تیرگی روابط ما با جهان نیست

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت سرپرست افغانستان می‌گوید آنها برای حضور معنی‌دار در نشست‌های بعدی سازمان ملل تلاش می کنند.

به گزارش ایراف، یک روز پس از پایان نشست دوحه، معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت سرپرست افغانستان گفت غیبت آنها در این نشست به معنی تیرگی روابط کابل با جامعه جهانی نیست.

مولوی عبدالکبیر گفت که حکومت سرپرست افغانستان تلاش می‌کند در نشست‌های بعدی سازمان ملل حضور «مثبت و معنی‌دار» داشته باشد.

عبدالکبیر در دیدار با سفیر ژاپن گفت که حکومت سرپرست افغانستان با شرایط تعیین شده خود آماده شرکت در نشست دوحه بود، اما به گفته او «طراحان» این نشست این فرصت را از دست دادند.

وی همچنین از سخنان دبیرکل سازمان ملل درباره نشست‌های آینده استقبال کرد و گفت که حکومت سرپرست به این نشست‌ها به «دیده خوب می‌نگرد.»

این در حالی است که نماینده حکومت سرپرست افغانستان در قطر از شرکت در نشست دوحه امتناع ورزید و دلیل عدم اشتراک خود در این نشست را بی‌توجهی به شرط‌های خود خوانده و اعلام کرده بود که آنان به دلیل در نظر نگرفتن شرط‌های‌شان توسط سازمان ملل متحد در نشست دوحه شرکت نکرده‌اند.

رییس دفتر سیاسی حکومت سرپرست افغانستان در دوحه، در یک نوار صوتی گفته بود: «به دلیل پذیرفته نشدن شرایط ما در نشست دوحه شرکت نکردیم.»

در این رابطه مطالعه سهیل شاهین: دلیل غیبت کابل درنشست دوحه عدم پذیرش شروط توسط سازمان ملل است  پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=6652

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها