شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
مردم افغانستان در همکاری با کشورهای منطقه تصمیم‌گیرندگان کشور خود باشند

به گزارش ایراف؛ علی باقری کنی در گفتگوی تلفنی با امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه طالبان اظهار داشت که کشور‌های اسلامی باید در حمایت از مردم فلسطین و مقابله با جنایات رژیم اشغالگر پیشتاز باشند.

باقری یکشنبه شب در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس از گفتگوی تلفنی خود با امیر خان متقی خبر داد.

وی در این پیام نوشت: در گفتگوی تلفنی با مولوی امیرخان متقی، تاکید کردم که کشورهای اسلامی باید در حمایت از مردم فلسطین و مقابله با جنایات رژیم اشغالگر پیشتاز باشند.

سرپرست وزارت خارجه ادامه داد: مردم افغانستان تصمیم‌گیران اصلی کشور خود در همکاری با کشورهای همسایه و منطقه هستند و اجازه دخالت به بازیگران خارج از منطقه را که سابقه مداخلات مخرب داشته و مسئول معضلات فعلی هستند نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: ایران و افغانستان به عنوان دو همسایه و با توجه به اشتراکات مختلف دینی، زبانی، تمدنی و فرهنگی در همکاری و هماهنگی با هم برای حفظ ثبات و امنیت منطقه می‌کوشند.

این در حالی است که در روزهای پیش رو نشست دوحه سه حضور کشورهای مختلف با موضوع افغانستان برگزار خواهد شد حکومت سرپرست روز گذشته اعلام کردند که طالبان در نشست دوحه

در همین حال ۱۹ خرداد ماه ۱۴۰۳ تهران میزبان نشست گفتگوهای منطقه‌ای با حضور نمایندگان ویژه کشورهای پاکستان، چین روسیه و ایران در امور افغانستان بود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=25000

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها