جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

دانشجویان معترض سخنرانی رییس مجلس نمایندگان آمریکا را مختل کردند

دانشجویان دانشگاه کلمبیا معترض به نسل‌کشی در غزه در  جریان سخنرانی مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا چندین بار با فریادهای خود مانع صحبت های او شدند.

به گزارش ایراف، در حالی که دامنه اعتراضات دانشجویی به جنگ غزه در آمریکا در حال گسترش است و به دانشگاه های مختلف رسیده، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سفر خود به نیویورک ضمن درخواست استعفای رئیس دانشگاه کلمبیا ، دانشجویان را در صورت تداوم اعتراض تهدید به ورود گارد ملی برای سرکوب اعتراضات کرد. تهدیدی که با واکنش مخالف فرماندار نیویورک رو‌به رو شد.

اما این تهدید در شرایطی است که دامنه اعتراضات همچنان در حال گسترش و به دانشگاه های برکلی، ماساچوست، میشیگان، آستین رسیده است.

از طرف دیگر، این اعتراضات در حالی رو به گسترش است که جو بایدن، روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان را تصویب کرد که در این میان ۲۶ میلیارد دلار از کمک ها قرار است به حمایت های نظامی و امنیتی از رژیم تل‌آویو تخصیص داده شود.

رسانه های عربی نیز اقدامات به اعتراضات را مورد انتقادهای جدی قرار دادند. به طوری که خبرنگار الجزیره در گزارشی به انتقاد شدید از رئیس مصری تبار دانشگاه کلمبیا پرداخت که اجازه ورود پلیس به دانشگاه کلمبیا و بازداشت ده ها دانشجو را داد.

همچنین روزنامه رای الیوم در لندن نوشته است که این اعتراضات باعث شرمساری دولت بایدن شده است.

در این رابطه مطالعه گسترش اعتراضات به جنگ غزه در دانشگاه های آمریکا پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=15748

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *