دوشنبه 11 سرطان/تیر 1403 برابر با Monday, 1 July , 2024
محقق: نشست وین در «جهت دهی قضایای افغانستان» مهم است-ایراف

به گزارش ایراف، محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و عضو شورای عالی مقاومت برای نجات افغانستان با حضور در نشست وین در رابطه با اهمیت «روند وین» گفت: شرایط کنونی شرایط حساسی است. دنیا در یک شرایط حساس قرار دارد و موضع گیری در قبال طالبان دارای نوسانات است.

او افزود که نتیجه نشست وین می‌تواند برای جهت دهی قضایای افغانستان در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی موثر باشد.

محمدعلم ایزدیار، معاون پیشین مجلس سنای افغانستان نیز در رابطه با این نشست گفت که این جلسه تداوم جلسات گذشته است که هدف از این نشست به وجود آوردن یک اجماع سیاسی بین افراد مخالف طالبان است که باید زیر یک چتر جمع شوند و در نهایت یک نقشه راه را برون برون رفت از وضعیت کنونی افغانستان از لحاظ سیاسی پیدا کنند.

در بیانیه جبهه مقاومت ملی افغانستان که روز گذشته منتشر شد، در مورد این روند آمده است: روند وین که چهارمین نشست آن فردا برگزار می‌شود، یکی از روندهای سیاسی است که با هدف بحث در مورد ترسیم یک نقشه راه برای آینده افغانستان به ابتکار مقامات اتریش و رهبران جریان‌های سیاسی و نظامی مخالف طالبان آغاز شده است.

در  بخش دیگری از این بیانیه در خصوص توضیح این روند سیاسی گفته شده در نشست‌‌های وین عمدتاٌ رهبران جریان‌های نظامی و سیاسی مخالف طالبان از طیف‌های مختلف سیاسی، قومی و نظامی اشتراک می‌کنند.

هدف این نشست‌ها نزدیک سازی جریان های مختلف مخالف طالبان به هدف ترسیم یک نقشه راه برای آینده افغانستان عنوان شده است.

پیشنهاد می شود: برگزاری چهارمین کنفرانس وین؛ تلاشی برای اجماع مخالفان طالبان

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=26089

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها