دوشنبه 11 سرطان/تیر 1403 برابر با Monday, 1 July , 2024

گزارش‌ها حاکی است که رهبر طالبان، ملاقات مقام‌های دولتی با دیپلمات‌های خارجی را محدود کرده و دستور داده است که این دیدارها تنها با مجوز دفتر ملا هبت‌الله آخوندزاده امکان‌پذیر است.

به گزارش ایراف، بربنیاد گزارش‌ها، ملا هبت‌الله آخوندزاده؛ رهبر طالبان، اوایل سال جاری خورشیدی در نشستی در قندهار، دستور محدود کردن ملاقات‌های مقامات با هیات‌های خارجی را صادر کرده است.

بربنیاد اطلاعات دریافتی، رهبر طالبان دستور داده است که از این پس، دیدار مقامات دولتی با افراد، هیات ها و دیپلمات‌های خارجی، مستلزم کسب مجوز از دفتر قندهار است.

این دستور، تمام ملاقات‌های داخلی و خارجی مقام‌های طالبان را در بر می‌گیرد و بربنیاد آن، سفرهای خارجی مقامات و رهبران طالبان نیز باید با مجوز دفتر ملا هبت‌الله آخوندزاده انجام شود.

گفته می‌شود این تصمیم به منظور جلوگیری از دیدارهای «خودسرانه» مقام‌های طالبان با فرستادگان و مقامات کشورهای خارجی اتخاذ شده است.

این در حالی است که در اوایل سال گذشته خورشیدی، ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی ارشد دولت طالبان نیز به دستور ملا هبت‌الله آخوندزاده از کابل به قندهار منتقل شد.

در آن زمان، دلیل این تصمیم حضور رهبر طالبان در قندهار، بررسی دیدارها و اعلام مواضع حکومت طالبان اعلام شد؛ تصمیمی که با توجه به دستور محدودسازی ملاقات‌ها و سفرهای خارجی مقامات طالبان و لزوم کسب مجوز از دفتر ملا هبت‌الله آخوندزاده، به نظر می‌رسد در راستای کنترل بیشتر قندهار بر ارتباطات، دیدارها و مواضع مقام‌های دولتی صورت گرفته است.

این خبر در حالی رسانه‌ای می‌شود که سراج‌الدین حقانی؛ سرپرست وزارت کشور طالبان اخیرا در سفری پرحاشیه و بحث‌انگیز به امارات متحده عربی رفت؛ سفری که ادعا شد بدون اجازه و اطلاع ملا هبت‌الله آخوندزاده؛ رهبر طالبان صورت گرفته است.

در این سفر سراج‌الدین حقانی با امیر امارات در ابوظبی دیدار کرد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=26997

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها