دوشنبه 11 سرطان/تیر 1403 برابر با Monday, 1 July , 2024
طالبان وضع محدودیت‌ بر رفت‌وآمد شبانه را رد کردند

به گزارش ایراف؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در یک پیام ویدیویی تاکید کرده است که هیچ مانعی برای بازگشایی سفارت خانه‌های کشورها در کابل وجود ندارد.

او ادامه داد: هر کشوری به شمول آمریکا که خواسته باشد می‌تواند سفارت خود را در کابل فعال کند و از راه‌های دیپلماتیک با امارت اسلامی در تماس باشد.

مجاهد افزوده است که در حالِ حاضر بیشتر از ۱۶ سفارت خانه در کابل فعال است و امنیت شان تأمین می‌باشد.

در حالی که نزدیک به سه سال از بازگشت دوباره طالبان به قدرت در افغانستان می‌گذرد تاکنون هیچ کشوری این گروه را به رسمیت نشناخته است.

این در حالی است که در طول سه سال گذشته سفارت روسیه در کابل هدف حمله مسلحانه قرار گرفته است و شهروندان چینی در کابل هدف سوء قصد قرار گرفته‌اند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل از معدود سفارتخانه‌های خارجی بود که پس از بازگشت دوباره طالبان به قدرت در سال ۲۰۲۱ فعالیت خود را متوقف نکرد و طبق روال گذشته به شهروندان افغانستان خدمات ارائه کرد.

همچنین در سال‌های گذشته چین سفیر رسمی خود را در افغانستان به مقامات طالبان معرفی کرد و او استوارنامه خود را تقدیم به نخست وزیر طالبان کرد.

با این حال هیچ کشوری طالبان را به رسمیت نشناخته و به نظر می‌رسد درخواست مجدد طالبان برای تصاحب کرسی افغانستان در سازمان ملل در تلاشند ماهیت خود را به عنوان یک دولت مستقل به جهان بشناسانند.

 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=25321

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها