دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
نظام اسلامی و امنیت سراسری

مولوی امیرخان متقی  دیداری با جمعی از شخصیت های افغانستان مقیم کشورهای اروپایی داشت.

به گزارش ایراف، وزیر امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان در این دیدار تصریح کرد: مردم افغانستان پس از چهار و نیم دهه اکنون برای نخستین بار طعم نظام اسلامی و امنیت سراسری را چشیده اند.

در همین رابطه، سخنگوی وزارت امور خارجه، عبدالقهار بلخی در خبرنامه ای آورده است که متقی این صحبت ها را دیدار با شماری از شخصیت های افغان مقیم خارج مطرح کرده است.

متقی همچنین در این دیدار افزود که افغانستان خانه مشترک همه افغان ها است که همه می توانند در بازسازی، پیشرفت و استحکام پایه های نظام اسلامی در کشور سهیم باشند و از افغان های مقیم خارج خواستند که تا در این کاروان ترقی و شکوفایی کشور با حضور فعال شریک شوند.

بلخی همچنین آورده است که سرپرست وزارت امور خارجه کشور در مورد ستاوردهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حکومت سرپرست در طول دو و نیم سال گذشته صحبت کرده است.

در این دیدار، افراد شرکت کننده در نشست نیز ضمن قدردانی از پیشرفت های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و تامین امنیت و ثبات سراسری در افغانستان بیان کردند که اجتماعات مختلف شهروندان افغانستان که در خارج زندگی می کنند از تحول نظام و ثبات کشور حمایت و پشتیبانی می کنند و هیچ گزینه بدیل جز حمایت از نظام فعلی در کشور وجود ندارد.

درباره ی امیرخان متقی: جهان برای ایجاد تفرقه میان جوامع اسلامی برنامه دارد بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=14122

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها