چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
سفر بلینکن به غرب آسیا با هدف اجرای طرح آمریکایی آتش‌بس در غزه-ایراف

به گزارش ایراف، سازمان ملل متحد، روز جمعه، 18 خرداد، ارتش رژیم صهیونیستی را در فهرست شرم که برای کشورها و سازمان‌هایی است که در جنگ به کودکان آسیب می‌رسانند، قرار داد.

این تصمیم پس از هشت ماه بمباران توسط رژیم صهیونسیتی گرفته شده است که منجر به شهید شدن ۱۳هزار کودک در میان 36هزارو 500 شهید شد.

خبر درج اسراییل در این فهرست یک روز حمله مرگبار اسرائیل به یک مدرسه سازمان ملل که منجر به کشته شدن بیش از 40 کودک شد، منتشر شد.

در گزارشی در همین رابطه که توسط ویرجینیا گامبا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور کودکان و درگیری‌های مسلحانه تهیه شده است، قتل، معلولیت، سوءاستفاده جنسی، ربودن یا استخدام کودکان، محرومیت از دسترسی به کمک و هدف قرار دادن مدارس و بیمارستان‌ها را پوشش می‌دهد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونسیتی در بیانیه‌ای در واکنش به این اقدام گفت که سازمان ملل «زمانی که به حامیان حماس پیوست، خود را به فهرست سیاه تاریخ اضافه کرد».

همچنین، اسراییل کاتز، وزیرخارجه این رژیم، هشدار داد که این تصمیم بر روابط کشورش با سازمان ملل که در حال حاضر بسیار تیره شده است، تاثیر خواهد داشت.

گیلاد اردان، سفیر اسراییل در سازمان ملل در واکنش به این اقدام آن را تصمیمی کاملاً شوکه کننده و منزجرآور خواند.

در واکنش به این اقدام سازمان ملل متحد دیدبان حقوق بشر گفت که گنجاندن اسراییل در فهرست شرم ناقضان حقوق کودکان در درگیری های مسلحانه، اقدامی کاملاً موجه از سوی دبیرکل سازمان ملل است.

گزارش سالانه «کودکان و درگیری های مسلحانه» قرار است توسط آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد تا 18 ژوئن منتشر شود.

گفتنی است در آخرین مورد، وزارت بهداشت غزه می‌گوید که 77 نفر در غزه کشته و 221 نفر زخمی شده‌اند.

اسراییل همچنین ورود کمک‌ها به غزه را به تعویق انداخته و 2.4 میلیون نفر از مردم فلسطین از آب سالم، دارو، غذا و سوخت محروم هستند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=23714

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها