تازه‌ترین‌ها:

فراخوان القاعده: برای آموزش نظامی به افغانستان بیایید

به گزارش ایراف، مجله لانگ وار ژورنال روز گذشته ۱۹خرداد در گزارشی تازه به نقل از  آخرین مجله منتشر شده توسط القاعده که در رسانه السحاب به منتشر شده نوشته است که سیف العدل که گمان می‌رود رهبر این گروه باشد، از حامیان خود در سراسر جهان خواسته که برای آموزش به افغانستان بیایند.

لانگ وار ژورنال می‌گوید که این فراخوان به معنای آن هست که این رهبر، افغانستان را به عنوان یک پناهگاه امن برای القاعده و برنامه‌های آینده آن معرفی می‌کند.

این مجله می‌نویسد: «این واضح‌ترین فراخوان القاعده برای حضور خارجی‌ها در افغانستان از زمان حضور مجدد طالبان به قدرت است.»

عدل با نام مستعار سلیم الشریف در این جزوه به صراحت می‌گوید که «مردم وفادار امت [جامعه جهانی اسلامی] که علاقه‌مند به تغییر هستند باید به افغانستان بروند، از شرایط آن درس بگیرند و از تجربیات طالبان بهره ببرند».

عدل در این فراخوان برای هجرت، از جنگ کنونی غزه به عنوان کاتالیزوری استفاده می‌کند تا مردم را تشویق کند تا قبل از حمله به اهداف «صهیونیستی» و غربی برای کسب آموزش، تجربه و دانش به افغانستان سفر کنند.

به عنوان مثال، عدل در این جزوه در «ادامه نسل کشی [در غزه] از ملت‌های اسلامی می‌خواهد که به تمام منافع صهیونیست‌ها (چه غربی و چه یهودی) در تمام سرزمین‌های اسلامی ضربه بزنند.

او در ادامه هشدار می‌دهد که این اعتصاب باید دردناک باشد، زیرا ما در انجام کاری که از ما خواسته شده است بسیار دیر کرده‌ایم.

اما واکنش در برابر اقدامات دشمنی را واکنشی عملی می‌داند.

پیشنهاد:   مبارزه مشترک با تروریسم محور رایزنی مقامات ایران و پاکستان

وی در همین رابطه می نویسد که “واکنش مناسب به جنایات دشمنان با عمل است، نه با گفتار” 

عدل می‌افزاید: ۱۱ سپتامبر، جنگ در افغانستان و حمله 7 اکتبر به اسرائیل همگی نمونه‌های بزرگی از این موضوع یعنی اقدام علیه دشمن هستند. 

او همچنین از «سلول‌های خفته» در کشورهای غربی تمجید و تشویق می‌کند، زیرا این سلول‌ها به‌عنوان «نیروی بازدارنده» در برابر «جنایت‌های» بیشتر غرب عمل می‌کنند.

عدل با ابراز تاسف از این جنایات ادعایی غرب، سپس اظهار می‌دارد که مسلمانان باید به امارت اسلامی در افغانستان به عنوان قهرمانان و الگویی برای ساختن دولت‌های اسلامی آینده نگاه کنند. امارت اسلامی یا دولت طالبان در افغانستان، به گفته عدل، روندها و نهادهای مختلف را در اداره یک کشور اسلامی به کمال رسانده است.

عدل در پاسخ به این سوال قدیمی که دشمن واقعی القاعده در چه سطحی از محلی، منطقه‌ای یا بین‌المللی است، پاسخ می‌دهد که دشمنان در هر سطحی وجود دارند. 

به این ترتیب، به گفته عدل، پاسخ القاعده به جنگ جاری در غزه، متفاوت خواهد بود و به شیوه‌ای متناسب با نقش هر یک از طرفین در درگیری انجام می‌شود. گفته‌ای که حامل این پیام است که القاعده در هر سه سطح برای انتقام از غزه دست به اقدام نظامی خواهد زد.

از طریق همین پاسخ‌های متنوع، در رابطه با غرب که به عنوان «عملیات ویژه» از آن یاد می‌شود، عدل این استدلال را مطرح می‌کند که مسلمانان ساکن در غرب باید به ترک و مهاجرت به سرزمین‌های اسلامی، به‌ویژه افغانستان، توصیه شوند.

عدل در پیامی به شاخه‌های مختلف القاعده در سراسر جهان همچنین بر لزوم «ارتباط و تبادل تجربیات نظامی» تأکید می‌کند و می‌گوید در «میدان‌های درگیری» مختلف القاعده نیز باید از یکدیگر حمایت کنیم.

پیشنهاد:   ادعای سنتکام درباره انجام ده‌ها حمله بر نیروهای داعش در عراق و سوریه

اگرچه جزئیات دقیقی در این مورد وجود ندارد، اما احتمالاً این خط به ارتباط و راهنمایی مداوم بین رهبری مرکزی القاعده و شاخه های مختلف در مورد استراتژی فعلی اشاره دارد.

درباره ی مجاهد: القاعده در افغانستان حضور ندارد بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=23909

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *