چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
عبدالله عبدالله: دوستان مردم افغانستان با بسیج کمک‌های اضطراری به یاری نیازمندان بشتابند- ایراف

به گزارش ایراف؛ عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت پیشین افغانستان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که از دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد، برنامه جهانی غذا، سازمان بهداشت جهانی، کمیسر عالی ملل متحد برای پناهندگان، صندوق حمایت از کودکان ملل متحد، اتحادیه اروپا، سازمان جهانی حفاظت از کودکان، سازمان بین المللی مهاجرت، بنیاد توسعه آغا خان و سایر نهاد‌ها و سازمان‌هایی که در شرایط دشوار برای ارائه کمک های اضطراری به مردم سیل‌زده شتافته‌اند، ابراز تشکر می‌کنیم.

وی در ادامه نوشت: از سازمان همکاری‌های اسلامی، جمهوری اسلامی ایران، جمهوری اسلامی پاکستان، جمهوری ترکیه، امارات متحده عربی، دولت قطر و کشور ژاپن که برای ارائهٔ کمک به سیلاب زدگان ابراز آمادگی کرده‌اند، قدردانی می‌کنیم. شایان ذکر است که با تأسف آمار تلفات جانی و خسارات مالی در حال افزایش است که نیاز جدی و فوری به افزایش و تسریع کمک رسانی را در‌ پی خواهد داشت. با توجه به گستردگی فاجعه انسانی بجا مانده از سیلاب‌های پسین، انتظار داریم که سایر دوستان مردم افغانستان با بسیج کمک‌های اضطراری به توزیع غذای گرم، آب آشامیدنی، تهیهٔ چادر، بسته های بهداشتی و ایجاد مراکز پزشکی سیار برای کسانی‌که به شدت به کمک نیاز دارند، اقدام نمایند.

براساس آمارها تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر در دو شهرستان بغلان جان باخته‌اند.

سیلاب منجر تخریب مسیرهای مواصلاتی نیز شده که با این حال کمک‌رسانی برای آسیب‌دیدگان دشوار است.

دبیرکل سازمان ملل و برخی کشورها با مردم افغانستان اعلام همبستگی کرده‌اند.

سازمان همکاری اسلامی از کشورهای عضو این سازمان، کشورهای جهان و نهادهای امدادرسان درخواست کرده که برای سیل‌زدگان در افغانستان کمک‌های فوری ارسال کنند.

پیشنهاد می شود: ‏کمک سازمان جهانی بهداشت به سیل‌زدگان بغلان؛ آمادگی هلال احمر ایران برای امدادرسانی

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=19430

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها