چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
عبدالسلام ضعیف: بدون شناخت دنیا تعامل با آنها ممکن نیست-ایراف

به گزارش ایراف؛ عبدالسلام ضعیف، سفیر سابق طالبان در پاکستان روز پنجشنبه ۳۱ خرداد بدون اینکه مخاطبش را مشخص کند در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که اگر کسی اشتباهش را نپذیرد، اصلاحات آورده نمی‌تواند.

او چندی پیش نیز در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود که استبداد به زوال جوامع اسلامی می‌انجامد و «امیری» که قدرت مطلق در دستش بیفتد، به مرور زمان به یک «مستبد مطلق» مبدل می‌شود.

به نظر می‌رسد که ظاهراً اظهارات او با واکنش مقامات طالبان روبرو شده است.

این دیپلمات شناخته شده حکومت اول طالبان در ادامه افزوده است که اظهارات او در راستای تحکیم نظام اسلامی است و نباید از آن برداشت نادرست صورت گیرد.

ضعیف افزوده است که افغان‌ها در راستای برقراری نظام اسلامی سال‌ها مبارزه کرده و قربانی داده‌اند.

این مقام شناخته شده سابق طالبان گفت: اگر کسی به گذشته نگاه دقیق نکند، آینده ساخته نمی‌شود. اگر کسی اشتباهش را نپذیرد، اصلاح نمی‌تواند.

سفیر سابق طالبان در پاکستان ادامه داد: اگر کسی منفی را نشناسد، فکر مثبت نمی‌تواند. اگر کسی حق را تحمل نتواند، به حقیقت نمی‌رسد و بالاخره اگر کسی دنیا را نشناسد، با آن تعامل نمی‌تواند.

آقای ضعیف که مسئولیت «بنیاد افغان» در کابل را برعهده دارد، تأکید کرد: قوت نظامی، مهارت سیاسی، اقتصاد قوی و حمایت ملی، ضامن بقای نظام اسلامی است و باید به آن توجه جدی شود.

پیشتر آقای ضعیف گفته بود که پس از تبدیل شدن امیر به یک فرد مستبد، او اهل تملق را در نزدیکی خود جمع می‌کند و اهل دانش و رای را از خود می‌راند.

ضعیف درحالی این سخنان را مطرح که است که ملاهبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان در روز عید قربان خطاب به مردم افغانستان و طالبان گفت: اختلاف نمی‌خواهم. اگر در یک روز همه به اتفاق مرا از این منصب عزل کنند، به آن راضی هستم، اما به این راضی نیستم که اختلاف و تفرقه باشد. حاکمیت با وجود اختلاف مستحکم می‌شود. اگر کوشش کنم که در میان مردم اختلاف بیندازم، آنها در مورد من متفق نخواهند شد. آنها بین خودشان درگیر خواهند بود. اما من این را نمی‌خواهم. این سیاست فرعونی است. این سیاست شیطانی است.

ملا هبت‌الله تاکید کرد که نظام کنونی یک نظام شرعی است و باید تقویت شود. «این نظام عدالت را تامین می‌کند، اما در صورتی که اتحاد باشد.

سفر ناگهانی رهبر طالبان به کابل  تغییراتی را در ساختار طالبان در چند ولایت افغانستان ایجاد کرد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=25564

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها