طرح انسداد نوار مرزی با افغانستان طرحی ملی و راهبردی است-ایراف نیوز

به گزارش ایراف، امیرسرتیپ صادق نوری، جانشین قرارگاه منطقه‌ای ارتش امروز دوشنبه در دیدار با فرماندار تایباد، طرح انسداد نوار مرزی در شمال شرق ایران را به عنوان یک طرح مهم عنوان کرد و گفت که مشابه این طرح تاکنون در هیچ یک از مرزهای کشور انجام نشده است.

او افزود: برای اجرای این طرح از همه توان، بهترین نیروهای مهندسی نیروی زمینی ارتش و تجهیزات استفاده شده است.

صادق نوری ضمن همکاری دستگاه‌های مربوطه برای انجام این طرح آن را یک طرح ملی و راهبردی خواند.

در ادامه این دیدار فرماندار تایباد با بیان اینکه مسئله‌ای که تلاش و اقتدار نیروهای مسلح در مرز دوغارون منجر به ایجاد امنیت پایدار در این منطقه شده است گفت: به برکت وجود نیروهای مسلح و مرزنشینان امنیت 100درصدی در مناطق مرزی شرق کشور ایجاد شده است.

او همچنین گفت: نیروهای زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دیگر نیروهای مسلح در همه عرصه‌ها برای عزت، سربلندی و اقتدار ایران اسلامی در صحنه بوده و توانسته‌اند از خود کارنامه و عملکرد درخشانی به ثبت برسانند.

چندی پیش نیز سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در هفتمین همایش سراسری فرماندهان، معاونان، رؤسا و مدیران فراجا  بر «انسدادمرز» تاکید کرد.

باقری در این همایش مطرح کرد: مسئولیت سنگینی بر عهده فراجاست و بحمدالله بودجه انسداد مرزی در حال تامین است و بخشی نیز در اختیار قرار گرفته که امیدواریم توفیقات بیشتری در حوزه امنیت مرزی داشته باشیم.

لازم به ذکر است که در اردیبهشت ماه سال جاری به دستور رئیس جمهور شهید، سید ابراهیم رئیسی طرح 3 میلیارد یورویی ایران برای انسداد مرزها طی 5 سال آینده مطرح شد تا بتوانند مرزها را با فنس، دیوارکشی و سیستم های هوشمند ایمن کنند.

پیشنهاد:   تعهد به توسعه افغانستان در بیانیه مشترک ایران و پاکستان

در همین رابطه، مجید میراحمدی، معاون امنیتی وزیر کشور اعلام کرده بود که برای افزایش امنیت کشور و جلوگیری از قاچاق انسان و سلاح، برنامه انسداد مرزها در دستور کار دارند.

میراحمدی گفته بود که به دستور رئیس جمهور ۳ میلیارد یورو ظرف ۵ سال در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح قرار بگیرد و به ‌سرعت فرآیند انسداد مرزها را آغاز کنند. ارتش فراجا و قرارگاه خاتم الانبیا تقسیم کار کرده‌اند. یک اولویت‌بندی برای انسداد مرزها انجام شده و مسیرهایی که از طریق آن‌ها قاچاق انسان و قاچاق سلاح انجام می‌گیرند در اولویت بوده و بخشی از این اولویت‌، مرز افغانستان است.

پیشنهاد می شود: انسداد مرز؛ جلوگیری از مهاجرت جدید و ساماندهی اتباع قدیمی اولویت برنامه مسعود پزشکیان برای مهاجران

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=28317

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *