چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
درخواست مجدد طالبان برای تصاحب کرسی افغانستان

به گزارش ایراف؛ عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت امور داخله ‎(کشور) گزارش تازه هیأت معاونت سازمان ملل ‌متحد، پیرامون رویدادهای امنیتی در افغانستان را رد کرد و گفت که همه این ادعاها خلاف واقعیت‌ها می‌باشد.

او در ادعا کرده است که امنیتی که در افغانستان تامین شده است، سراسری و بی‌نظیر می‌باشد و در این اواخر ما رویدادهای امنیتی نداشتیم، البته خیلی محدود بوده است.

قانع افزود: شاید آنها (هیأت معاونیت سازمان ملل متحد) بعضی رویدادها و عملیات‌های را که در قسمت محو موادمخدر و یا هم مبارزه با آدم ربایان بوده است را ضمیمه موارد امنیتی کرده اند.

به گفته سخنگوی وزارت امور داخله طالبان، ‎سازمان ‌ملل و بعضی حلقه‌هایی که مربوط آنها می‌شود همیشه کوشش می‌کنند که اوضاع افغانستان را ناامن و بی‌ثبات معرفی کنند.

وی از سازمان ملل خواسته است تا مطابق واقعیت‌ها و حقیقت‌های افغانستان، نظرهای خویش را ارایه نمایند.

دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارش تازه خود که امروز جمعه یک تیرماه آن را منتشر کرده می‌گوید که داعش از ۲۸ فوریه (۹ اسفند) تا ۱۵ می (۲۶ اردیبهشت) شش حمله در افغانستان انجام داده است.

در گزارش سازمان ملل آمده است که از این میان داعش، چهار بار مقامات طالبان را هدف قرار داده است. این حملات عمدتا در کابل، قندهار و هرات انجام شده است.

در گزارش سازمان ملل همچنین آمده است که در ۲۱ مارچ (۲ فروردین) یک عضو داعش یک بمب دست‌ساز را در یک بانک در قندهار منفجر کرد و اعضای طالبان را که منتظر دریافت معاش خود بودند، هدف قرار داد.

در این حمله دست‌کم ۲۵ عضو طالبان کشته و ۴۵ تن دیگر زخمی شدند. پنج غیرنظامی نیز در میان زخمیان رویداد حضور داشت.

به نقل از گزارش ملل متحد در ۱۱ اپریل (۲۳ فروردین)، داعش خراسان مسئولیت آتش زدن تانکرهای نفت در کابل را به عهده گرفت. این اتفاق دو روز پیش در نهم اپریل رخ داده بود.

این گروه همچنین مدعی شد که مسئول انفجار یک بمب دست‌ساز در یک مینی بوس حامل غیرنظامیان شیعه در کابل در ۲۰ اپریل (یک اردیبهشت) بوده است.

برمبنای گزارش ملل متحد این حمله در غرب کابل منجر به زخمی شدن چهار غیرنظامی شده بود.

در ۲۹ اپریل (۱۰ اریبهشت) داعش مسئولیت حمله دیگری بر غیرنظامیان شیعه در ولایت هرات را بر عهده گرفت که در آن حداقل شش غیرنظامی کشته و یک نفر دیگر زخمی شدند.

در گزارش آنتونیو گوترش که قرار است در اول تیرماه به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شود، آمده است که داعش خراسان در تبلیغات خود به تهدید جامعه بین‌المللی ادامه داده است.

در سه ماه گذشته طالبان نیز افرادی را به اتهام عضویت در داعش بازداشت کرده است.

سازمان ملل در گزارش تازه خود اعلام کرد داعش در بیشتر از ۷۰ روز ۶ حمله در افغانستان انجام داده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=25722

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها