طالبان از مواضع تهران در نشست دوحه تشکر کرد

به گزارش ایراف، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست در پیامی جلسه روز گذشته نشست دوحه را «خوب» توصیف کرد.

او در این پیام که در حساب رسمی خود در ایکس منتشر کرده ، از حمایت اکثر کشورها از بخش خصوصی خبر داد. سرپرست هیات طالبان گفت این کشورها متعهد شدند تا محدودیت ها از راه های اقتصادی اقتصادی و بانکی برداشته شود.

مجاهد همچنین از مواضع تهران در این نشست قدردانی کرد. او نوشت «مواضع روسیه، چین، ایران، پاکستان، قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان، ترکمنستان، آمریکا و سازمان همکاری های اسلامی قابل قدر است.»

سومین نشست دوحه برای افغانستان پس از دو روز کاری و با حضور بیش از 25 نمایندگان ویژه کشورها و سازمان های مختلف جهانی، روز گذشته به کار خود پایان داد.

این نخستین باری بود که طالبان در سلسله نشست های دوحه به میزبانی سازمان ملل حضور یافته بودند.

در همین حال، ذبیح الله مجاهد، در پاسخ به سوال خبرنگاران این فضای عمومی این نشست را خوب توصیف کرد. او گفت که افغانستان مواضع خود را بیان کرد و حرف های طرف مقابل را شنید. او پیشرفت این جلسه را خوب توصیف کرد و افزود که ما در این جلسه ذهنیت شرکت کنندگان را به سمت مثبت بردیم.

مجاهد همچنین به رسانه ها گفت فضا به‌گونه‌ای بود که بیشتر روحیه همکاری با افغانستان قالب بود. موقف همه این بود که باید با افغانستان کمک شود در بخش جایگزینی برای مواد مخدر، همینطور در بخش اقتصاد و بعضی نگرانی‌هایی که داشتند. بین همه مشترک بود و ما آنها را شنیدیم و انشاءالله روی آن کار می‌کنیم.

سخنگوی طالبان افزود: نظر تمام کشورها درباره افغانستان مثبت به نظر می‌آید، چرا که تمام آنها روحیه همکاری دارند و این خبر خوبی است. ما می‌خواهیم که کشورهایی که در تعامل هستند. تعامل بیشتری پیدا کنند و کدام کشورهای که تعامل ندارند به تعامل با افغانستان اهمیت بدهند و در این بخش با مردم افغانستان همکاری کنند.

معاون وزیر اقتصاد طالبان در خصوص نشست دوحه ۳ گفت: گسترش روابط با ایران حیاتی است،به رویکرد غربی‌ها خوشبین نیستیم.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=27439

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها