دوشنبه 26 سنبله 1403 برابر با Monday, 16 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

سهیل شاهین: هر کشوری مسئولیت تامین امنیت خود را دارد

به گزارش ایراف؛ پس از فراخوان معاون سفارت طالبان در اسلام‌آباد از سوی وزارت خارجه پاکستان، سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر به طلوع‌نیوز گفته است که امنیت داخلی هر کشوری مسئولیت داخلی آن کشور است و طالبان خواستار امنیت و ثبات در منطقه است.

شاهین تاکید کرده است: ما همواره خواهان حل مسايل از طريق تفاهم و تعامل هستيم.

سهیل شاهین پس از آن این اظهارات را بیان کرده است که وزارت خارجه پاکستان به تازگی گفته است که معاون سفارت طالبان در اسلام‌آباد را به علت حمله اخیر نیروهای حافظ گل بهادر در خیبرپختونخوا، فراخوانده است.

در حمله دو روز پیش مهاجمان مسلح با حمله به پادگان نظامی در شهر «بَنو» ایالت خیبرپختون‌خواه پاکستان جان هشت نفر از نیروهای ارتش پاکستان را گرفتند.

گروه حافظ گل بهادر، مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است. همچنین براساس گزارش رسانه‌ها، ۲ تن از مهاجمان حمله به کانتون بنو از شهروندان افغانستان هستند. «عثمان‌الله» ملقب به کامران و «قاری فضل عمر» از ولایت لوگر افغانستان از جمله مهاجمانی بودند که در این حمله دست داشت و در جریان حمله روز دوشنبه در تیراندازی نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

پاکستان می‌گوید که آنها عضو طالبان افغانستان بوده و به گروه جیش فارسان محمد وابسته به حافظ گل بهادر پیوسته‌اند.

در پی این حادثه وزارت امور خارجه پاکستان، معاون سفارت افغانستان در اسلام آباد را فراخواند.

در بیانیه‌ای که در این رابطه از سوی وزارت امور خارجه پاکستان منتشر شد، آمده که مقامات پاکستانی نگرانی های عمیق خود را ابراز کرده و از حکومت سرپرست افغانستان خواسته اند که این رویداد را به طور کامل بررسی کند و «اقدام فوری و قوی» علیه عاملان این رویداد روی دست بگیرد.

پیشنهاد:   یک مقام هندی مدعی شد: کهنه سربازان جنگ افغانستان پشت حملات هستند

آنها همچنین خواستار اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از این دست حملات در آینده از خاک افغانستان شدند. در این بیانیه اسلام آباد نگرانی جدی خود را از ادامه حضور چنین گروه های تروریستی در افغانستان که امنیت پاکستان را تهدید و روابط دو جانبه را تضعیف می کنند تکرار کرد.

نیروهای امنیتی پاکستان در حالی بار دیگر هدف گروه های تروریستی قرار گرفته‌اند که وزارت دفاع این کشور چندی پیش اعلام کرد که تحت نام «عملیات عزم استحکام» به پناهگاه تحریک طالبان در خاک افغانستان حمله خواهد کرد.

خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان گفت که این کشور برای تامین امنیت خود به پناهگاه های فرامرزی تی تی پی در خاک افغانستان حمله خواهد کرد.

او در مصاحبه‌ای دیگر، بر این حملات در خاک افغانستان تاکید کرد، اظهاراتی که با موجی از واکنش‌ها هم در داخل پاکستان و هم از سمت طالبان مواجه شد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29539

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *