دوشنبه 11 سرطان/تیر 1403 برابر با Monday, 1 July , 2024
نه به کسی ضرر می‌رسانیم و نه اجازه می‌دهیم به افغانستان آسیب برسد-ایراف

به گزارش ایراف؛ سهیل شاهین، رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت: خاک افغانستان در برابر هیچ کشوری استفاده نشده و افغانستان در مسایل داخلی کشورها نیز دخالت نخواهد کرد.

رییس دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر گفت: ما نه به کسی ضرر می‌رسانیم و نه هم به کسی دیگر این اجازه را می‌دهیم که به ما ضرر وارد کند و نه در امور داخلی کسی دخالت می‌کنیم؛ این طرزالعمل ما است و هر ماجراجو پیش از این‌که درباره این سرزمین پرافتخار به چشم بد نگاه کند باید تاریخ متجاوزان گذشته را خوب مطالعه و عواقب آن را فکر کند.

این درحالی است که محمد خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان در تازه‌ترین مصاحبه خود گفته است که ارتش این کشور با راه‌اندازی عملیات «عزم استحکام» به پناهگاه‌های فرامرزی تحریک طالبان پاکستان حمله خواهد کرد.

او که با بخش اردوی صدای آمریکا سخن می‌گفت، ادامه داد که هیچ دلیلی برای گفت‌وگو و مذاکره با تحریک طالبان پاکستانی وجود ندارد.

وزیر دفاع پاکستان خاطرنشان کرد که در صورت ضرورت و به دلیل آنکه موضوع امنیت پاکستان خیلی مهم است، به پناهگاه‌های تی تی پی حمله خواهد کرد.

این مقام پاکستانی در ادامه گفته است که این گروه از افغانستان فعالیت می‌کنند، با این حال پناهگاه‌هایی در داخل افغانستان نیز دارند.

پیش از این نیز این مقام پاکستانی، مدعی شده بود که برخی از مقامات طالبان با این گروه همکاری می کنند.

او همچنین در مورد عملیات عزم استحکام که به تازگی از سوی این کشور برای مبارزه با تروریسم راه اندازی شده است، گفت: این تصمیم عجولانه نبوده است.

مولانا فضل الرحمن در این باره گفت: عملیات عزم استحکام منجر به بی‌ثباتی پاکستان شده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=26881

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها