چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
سفیر طالبان خواستار حل مشکلات دانشجویان افغانستانی در مالزی شد-ایراف

به گزارش ایراف؛ نقیب‌الله احمدی، سرپرست سفارت افغانستان در کواالامپور در ملاقات با دکتر عبدالرزاق، رئیس خدمات آموزشی بین المللی مالزی در مورد مسائل آموزشی و شرایط سیاسی و اقتصادی افغانستان بحث و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار احمدی خواستار توجه جهان اسلام به ویژه مالزی به عنوان یک کشور اسلامی و توسعه یافته در زمینه آموزش و تحصیل در افغانستان شد.

سرپرست سفارت افغانستان در این دیدار درباره مشکلات دانشجویان افغانستانی مانند ویزای دانشجویان خانوادگی در مقاطع ارشد و دکتری در مالزی را که در اخذ ویزا با مشکل مواجه هستند، صحبت کرد.

در مقابل، دکتر عبدالرزاق ضمن اعلام این خبر که در این ماه به افغانستان سفر می‌کند در واکنش به این نگرانی سرپرست سفارت مطرح کرد که در روند انتقال خانواده‌هایی دانشجویان که مشکلاتی وجود دارد با تیم خود رایزنی خواهد کرد و یک نشست سه جانبه بین سفارت، اداره مهاجرت و سرپرست این اداره ترتیب خواهد داد و مشکلات موجود را بررسی و راه حلی برای آن پیدا خواهند کرد.

پس از سقوط جمهوریت و بازگشت مجدد طالبان به قدرت در میان رویکردهای و سردرگمی‌های مختلف جامعه جهانی در قبال طالبان به عنوان حاکمان جدید افغانستان، وزارت خارجه مالزی در سپتامبر 2021 و دور روز قبل از آنکه کابینه این کشور رویکرد خود در مورد افغانستان تحت حاکمیت طالبان را بیان کند، گفت که همیشه سیاست این کشور برقراری روابط دیپلماتیک با دیگر کشورها بوده است.

مالزی از جمله کشورهایی بود که بعد از بازگشت دوباره طالبان به قدرت در افغانستان سفارت خود را در کابل باز نگاه داشت.

این کشور هرچند روابط خود را با طالبان حفظ کرده، اما خواستار حل موضوع آموزش و تحصیل زنان در افغانستان زیر حاکمیت طالبان است.

در مقابل یکی از اهداف طالبان در سیاست خارجی برقراری رابطه با کشورهای مسلمان و دوردست چون اندونزی و مالزی است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=23494

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها