شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
رژیم صهیونیستی: طالبان در حال نابودی آینده نسل کنونی افغانستان هستند!-ایراف

شاحار، نماینده رژیم صهیونیستی در شورای حقوق بشر سازمان ملل در موضعی حیرت‌انگیز مدعی شد که طالبان در حال نابودی آینده نسل کنونی هستند. این درحالی است که این رژیم کودک کش تاکنون 15هزار کودک در غزه را به شهادت رسانده است.
به گزارش ایراف، شاحار، نماینده رژیم صهیونیستی در شورای حقوق بشر سازمان ملل در سخنرانی خود در این شورا گفت: طالبان در حال تحکیم آپارتاید جنسیتی و مدلی از حکمرانی‌اند که زنان در آن هیچ جایگاهی ندارند.

او ادامه داد: طالبان از طریق خشونت و ظلم بر افغانستان حکمرانی می‌کند.

نماینده رژیم اشغالگر قدس افزود که طالبان اقدامات شرورانه‌ای را با هدف از بین بردن آینده نسل کنونی افغانستان در این کشور انجام می‌دهد.

این درحالی است که به گفته سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد روزانه 100 کودک در غزه شهید می‌شوند و بیش از 15 هزار کودک در پی تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به باریکه غزه شهید شده‌اند.

شاحار همچنین در سخنان خود، خواهان مقابله جامعه جهانی با این اقدامات طالبان شد.

او درحالی این سخنان را گفته که جامعه جهانی تاکنون در برابر جنایات این رژیم اقدامات معنادار و تاثیرگذار انجام نداده اند. بلکه مورد حمایت های مالی و تسلیحاتی از سوی کشورهای مختلف به ویژه آمریکا قرار گرفت.

چنانچه از زمان آغاز جنگ، ایالات متحده یکی از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی هم از لحاظ سیاسی و هم از منظر تسلیحاتی بوده است. حتی در جریان اعتراضات گسترده دانشجویی دانشگاه‌های آمریکا علیه حمایت این کشور از رژیم صهیونیستی، دولت بایدن کمک مالی به این رژیم را به تصویب رساند.

روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ دولت بایدن قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان را تصویب کرد که در این میان ۲۶ میلیارد دلار از کمک ها قرار است به حمایت‌های نظامی و امنیتی از رژیم تل‌آویو تخصیص داده شود.

رژیم صهیونیستی از دیرباز دریافت کننده اصلی کمک‌های آمریکا از جمله کمک‌های نظامی بوده است که در جریان جنگ در ماه‌های اخیر شدت یافته است.

ایالات متحده اولین کشوری بود که دولت موقت رژیم صهیونیستی را در سال ۱۹۴۸ به رسمیت شناخت و برای چندین دهه حامی قوی دولت یهود بود. دوطرف برخلاف پیمان‌های نظامی ایالات متحده با متحدین خود پیمان دفاعی ندارد، اما رژیم صهیونیستی در فهرست متحدان بزرگ غیرناتوی آمریکا قرار دارد که منجر شده دسترسی به پیشرفته ترین پلتفرم ها و فناوری های نظامی ایالات متحده داشته باشد.

در این میان، از 7 اکتبر دولت بایدن بیش از صد کمک نظامی به اسرائیل ارسال کرده است. این کمک‌ها شامل مهمات تانک و توپخانه، بمب، راکت و سلاح‌های سبک بوده است. در آوریل سال جاری رسانه‌ها گزارش داده بودند که دولت بایدن درحال بررسی فروش سلاح‌های نظامی جدید به رژیم صهیونیستی است که ارزش آن بیش از 18 میلیارد دلار است که شامل 50 هواپیمای F-15 می شود

گفتنی است این اظهارات درحالی مطرح می شود که رژیم صهیونیستی عامل اصلی قتل، تجاوز و خشونت های تکان دهنده علیه هزاران فلسطینی است.

این رژیم در اواسط خردادماه سال جاری در  حمله مرگبار اسرائیل به یک مدرسه سازمان ملل، ۳۵ نفر شهید شدند.

در فردای این اقدام خشونت بار، سازمان ملل متحد در 18 خردادماه نام این رژیم را در فهرست «شرم» قرار داد.

در واکنش به این اقدام سازمان ملل متحد، دیدبان حقوق بشر گفت که گنجاندن اسراییل در فهرست شرم ناقضان حقوق کودکان در درگیری های مسلحانه، اقدامی کاملاً موجه از سوی دبیرکل سازمان ملل است.

پیش از این نیز، دادستان ارشد دیوان کیفری بین المللی در اواخر اردیبهشت ماه اعلام کرد که این دادگاه به دنبال صدور حکم بازداشت برای افرادی است که در درگیری‌های غزه نقش داشته‌اند. از جمله افرادی مثل «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی. این حکم به دلیل متهم‌شدن این مقامات به جنایت علیه بشریت صادر خواهد شد.

همچنین دیوان بین المللی دادگستری توسط آفریقای جنوبی پرونده نسل کشی علیه این رژیم را گشوده است.

در مقابل، از زمان آغاز جنگ غزه طالبان تاکنون در بیانیه های مختلف اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم و از جامعه جهانی به ویژه کشورهای اسلامی خواسته است که اقداماتی معنادار در برابر جنایات این رژیم انجام دهند.

ملاهبت‌الله، رهبر طالبان، در پیامی به مناسبت عید قربان خواستار مهار جنایات اسراییل شد.

او در این پیام حملات و جنایت‌های اسرائیل را محکوم و خواستار پایبندی کشورها به تعهداتشان برای جلوگیری از این جنایات شد.

ذاکر جلالی، مشاور وزارت خارجه طالبان نیز هشت خردادماه در واکنش به حمله مرگبار رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح گفت که طلسم شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی شکسته شده و این رژیم قادر به شکست دادن حماس نیست.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=25858

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها