چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
روسیه: سال‌ها با طالبان ارتباط داشتیم-ایراف

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که مسکو تمام این سال ها با طالبان ارتباط داشته و این روابط تازگی ندارد.

به گزارش ایراف، سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگو با اسپوتنیک گفت که هدف از برقراری تماس با طالبان در جهت حل چالش های ایجاد شده توسط امریکا و ناتو در افغانستان است.

ماریا زاخارووا، در سومین روز نشست مجمع بین المللی اقتصادی روسیه در سن پترزبورگ اظهارات اخیر روسیه در مورد طالبان را نشانه ای از پویایی ژئوپلتیک کنونی خواند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در سومین روز این نشست تاکید کرد که تلاش های روسیه برای تقویت روابط با دولت کنونی کابل، در کنار ابتکارات برای حذف طالبان از فهرست تروریسم بین المللی نشانه ای از پویایی ژئوپلیتیک کنونی است.

او افزود که هدف از این اقدامات رسیدگی به نگرانی های امنیتی جهانی و ارتقای ثبات در مقیاس بین المللی است.

مقامات ارشد روسیه در هفته های اخیر اظهارات کم‌سابقه ای را درباره روابط با طالبان مطرح کردند. چنانچه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در تازه ترین مورد بر اهمیت ایجاد دولت فراگیر در افغانستان تاکید کرد. او همچنین رابطه با طالبان را یک نیاز خواند.

چندی پیش، ضمیر کابلوف، اظهار داشت که وزارت خارجه و دادگستری روسیه به رئیس جمهور پوتین درباره حذف احتمالی طالبان از فهرست سازمان های ممنوعه توصیه کرده است.

سرگئی لاوروف نیز تاکید کرده بود که این پیشنهاد با واقعیت عینی مطابقت دارد.

به اعتقاد برخی کارشناسان این اظهارات به معنای نزدیکی روسیه به افغانستان در جهت تحقق منافع خود و مقابله با رقبای جهانی مسکو است.

پیشنهاد می شود: حمایت روسیه از حذف نام طالبان از لیست سیاه سازمان ملل

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=23821

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها