چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
رهبر طالبان: حاضرم برکنار شوم اما اختلاف نباشد-ایراف

به گزارش ایراف؛ یک فایل صوتی ۲۲ دقیقه‌ای منسوب به هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان منتشر شده است که حاوی سخنرانی او پس از ادای نماز عید قربان در قندهار است.

او در این سخنرانی از مسئولان و همه مردم افغانستان خواست که اختلافات را کنار بگذارند. «دشمنان از اختلاف میان افغان‌ها سود خواهند برد.»

رهبر طالبان گفت: «اختلاف نمی‌خواهم. اگر در یک روز همه به اتفاق مرا از این منصب عزل کنند، به آن راضی هستم، اما به این راضی نیستم که اختلاف و تفرقه باشد. حاکمیت با وجود اختلاف مستحکم می‌شود. اگر کوشش کنم که در میان مردم اختلاف بیندازم، آنها در مورد من متفق نخواهند شد. آنها بین خودشان درگیر خواهند بود. اما من این را نمی‌خواهم. این سیاست فرعونی است. این سیاست شیطانی است.»

ملا هبت‌الله تاکید کرد که نظام کنونی یک نظام شرعی است و باید تقویت شود. «این نظام عدالت را تامین می‌کند، اما در صورتی که اتحاد باشد.»

در همین راستا او مردم را به اتحاد و برادری دعوت کرد و از آنان خواست که از نظام آنان حمایت کنند.

او همچنان بر تامین حقوق شرعی زنان تاکید کرد و گفت که مهر و حق میراث آنان داده شود.

رهبر امارت اسلامی در ادامه سخنان خود به مساله فلسطین نیز پرداخت و دعا کرد که الله با «لشکر غیبی» خود فلسطینیان را در برابر اسرائیل پیروز بگرداند.

او تصریح کرد: «زنان و کودکان شهید می‌شوند. تو با کدام دیده به من نصیحت می‌کنی و از من درخواست می‌کنی و می‌خواهی خواست ات را بپذیرم. هم کفار چشم خود را بسته‌اند و هم مسلمانان. برادران! امروز این شما هستید که صدای اسلام را بلند می‌کنید. دنیا با اسلام خدا حافظی کرده است.»

رهبر طالبان درحالی از مقامات خود خواسته که اختلاف را کنار بگذارند که به تازگی گزارش‌هایی مبنی بر وجود اختلافات در نظام کنونی افغانستان وجود دارد. این گمانه‌ها به ویژه پس از سفر اخیر ملاهبت الله به کابل بیشتر شد.

رهبر طالبان درحالی در سخنرانی خود از حمایت مردم توسط نظام صحبت ‌که حسن آخوند، نخست وزیر حکومت سرپرست نیز در پیام عیدانه خود گفت همکاری ملت در حفظ نظام بسیار مهم است.

او در این پیام گفت: پیام من به ملت این است که از نظام اسلامی خود با قاطعیت حمایت و پشتیبانی کنند. زیرا همکاری ملت در حفظ و تقویت نظام بسیار مهم است.

هبت‌الله در بخش دیگری از این سخنرانی از مسئولان حکومت سرپرست خواست که «مغرور» نباشند و حق را در محوریت امور قرار دهند.

این درحالی است که او در پیام عیدانه خود نیز بر دفاع از مظلوم تاکید کرده بود.

در پیام عیدانه رهبر طالبان آمده است کسی نمی‌تواند بر دیگری ظلم کند. جلوی ظلم گرفته و حقوق مظلوم پایمال نمی‌شود.

هبت‌الله در بخش دیگری از این سخنرانی توصیه کرد که به شکل علنی از یکدیگر انتقاد نکنند.

او همچنین افزوده است که خودش آماده شنیدن نصیحت است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=25023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها