هشدار ایران درباره تجدید مداخلات بیگانگان و تأکید بر ابتکارات منطقه‌ای-ایراف

به گزارش ایراف؛ حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در حاشیه نشست دو روزه ‎دوحه سه گفت‌وگوهای ثمربخشی به درخواست نمایندگان ویژه کشورهای مختلف از جمله هلند، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، نروژ، سوئیس، آلمان، ترکمنستان، اتحادیه اروپا و هیات دولت سرپرست افغانستان داشتیم.

او در ادامه خاطرنشان کرد: تبیین نگرانی‌های مشترک، ایجاد کمیته‌های تخصصی، جستجوی راه‌های برون‌رفت از بحران و ارزیابی تمهیداتی به منظور ایجاد ثبات و امنیت پایدار در افغانستان از محورهای مهم این نشست‌ها و رایزنی‌ها بود.

کاظمی قمی همچنین تاکید کرده است که تهران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و همسایه‌ای که بیش‌ترین تاثیر را از بحران‌های چندده ساله این کشور دیده است، رویکرد سازنده‌ای نسبت به افغانستان دارد و ضمن هشدار درباره پیامدهای تجدید مداخلات بیگانگان بر ابتکارات منطقه‌ای برای حل مسأله افغانستان تاکید کردیم.

سومین نشست دوحه در روزهای 10 و 11 تیرماه سال جاری به میزبانی معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در دوحه پایتخت کشور قطر برگزار شد.

در این نشست نمایندگان ۲۵ کشور و ۵ سازمان بین‌المللی با حضور هیاتی از طالبان حضور داشتند و مانند نشست‌های قبلی دوحه، پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

ذبیح‌الله مجاهد امروز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از مواضع تهران در نشست دوحه تشکر کرد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=27464

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها